مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال سقوط بهمن و بارش برف و باران و کولاک برف در ارتفاعات خبر داد.

بهمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت بارش در ارتفاعات اظهارکر: امروز(۱۲ بهمن‌ماه) در ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شرق لرستان همچنین غرب اصفهان بارش برف سنگین و کولاک برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در رشته‌ کوه البرز و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین بارش برف همراه با کولاک و وزش باد دور از انتظار نیست که در این شرایط جوی توصیه می‌کنیم فقط کوهنوردان ماهر و با تجربه با داشتن تجهیزات کامل اقدام به کوهنوردی و سایر افراد از این کار خودداری کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کوهستان‌ها در چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) اظهارکرد: پدیده غالب ارتفاعات در روز چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) وزش باد شدید و کولاک برف حاصل از برف‌های قدیمی و مانده خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) بارش باران و برف پیش‌بینی نمی‌شود و تنها پدیده‌ مورد انتظار وزش باد شدید و سقوط بهمن به دلیل افزایش دما خواهد بود.

به گفته ضیاییان روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) در رشته‌کوه‌ البرز و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش برف همراه با وزش باد شدید وکولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه) کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 654243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha