شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی که در رابطه با عملکرد دولت های اصلاحات و اعتدال به برنامه «جهان آرا» دعوت شده بودند، پس از اینکه انتقاداتی از سوی یک کارشناس مطالعات زنان مطرح شد، برنامه را ترک کردند.

مولاوردی وشجاعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، جدیدترین قسمت برنامه «جهان آرا»، با موضوع «بررسی عملکرد دولت‌های اصلاحات و اعتدال در حوزه زنان و خانواده» و با اجرای امیرحسین ثابتی به روی آنتن شبکه افق رفت.

در برنامه شب گذشته «جهان آرا»، پس از مرور اخبار هفته توسط امین سلیمی، پیرامون موضوع یاد شده گفت و گویی با زهرا شجاعی رئیس مرکز امور مشارکت زنان دولت خاتمی و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی صورت گرفت.

نقد نباید جایگزین «بهداشت جنسی» شود

زهرا شجاعی در ابتدای برنامه گفت: شورای فرهنگ اجتماعی زنان، متولی سیاست‌گذاری در حوزه زنان است و قطعا باید عملکرد این شورا در برنامه «جهان آرا» مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی افزود: لازم است کارشناسان جوان اگر می‌خواهند آتش به اختیار باشند، آداب نقد را هم بدانند.

زهرا شجاعی در ادامه گفت: کارشناسان باید مأموریت هر یک از نهادها را بدانند و درک کنند چه کسی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا می کند. نباید به بهانه نقد، واژه‌های دیگری جای عبارت «بهداشت جنسی» گذاشت.

رئیس مرکز امور مشارکت زنان دولت خاتمی اظهار کرد: این مسئله قضایی هم خواهد شد چون قصد دارم از اتهام زنندگانی که در برنامه قبلی «جهان آرا» حضور داشتند شکایت کنم؛ آزادی بیان حد و حدودی دارد و اتهامی که زده شد، در فقه اسلامی دارای مجازات است.

من مسئول تشخیص جاسوس نیستم

‏شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی در ادامه برنامه به صحبت پرداخت و گفت: در هیچ کدام از نقدها، هیچ ردپایی از شورای فرهنگ اجتماعی زنان دیده نمی‌شود، شورایی اقماری که اعضایش معمولا ثابت هستند ولی هیچ وقت گزارشی از عملکرد آن ارائه نمی‌شود به خصوص بودجه‌هایی که معلوم نیست کجا هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: به نظر من، آنچه در برنامه قبلی «جهان آرا» رخ داده، سیاه نمایی مطلق بود، همان اتهامی که همیشه به ما زده می شود.

مولاوردی اضافه کرد: من مسئول تشخیص جاسوس نیستم، روی پیشانی کسی هم ننوشته جاسوس، این وظیفه دستگاه‌های امنیتی است؛ آنچه در زمینه ماجرای نزار زکا رخ داد اینکه ما شخصی را که مقاله داشت دعوت کردیم.

معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی اظهار کرد: مسئولان را به خودی و غیرخودی تقسیم می‌کنند، مسئولان غیرخودی که از خارج دستور می‌گیرند و نفوذی هستند؛ این صحبت‌ها را فارغ از این بیان می‌کنند که ثابت کنند چه چیزی در این بین گیر ما آماده و بابت این به قول کارشناسان شما، خوش رقصی‌ها چه چیزی عایدمان شده است؟

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم کارشناسان برنامه قبلی «جهان آرا»، در دادگاه برای ادعاهای خود مدارکی داشته باشند و با دست پُر بیایند.

مولاوردی یادآور شد: هیچ کدام از اتهام‌هایی که در برنامه «جهان آرا» به ما زدند، در کارنامه عملکردی ما نیست. انگار قرار نبود هیچ کدام از اقدامات ما دیده شود، حالا هم که مسئولیت نداریم، مورد تسویه حساب سیاسی قرار گرفته‌ ایم.

تأکید بر تن فروشی در دوران مدیریت مولاوردی

در ادامه برنامه فاطمه شجاعی کارشناس مطالعات زنان در ارتباط زنده با «جهان آرا» در دفاع از صحبت های خود گفت: در زمان معاونت خانم مولاوردی نشستی رسمی و با تأکید بر تن فروشی برگزار شده بود ولی نه با آن ظاهر زیبا و جذابی که ایشان بیان کردند و قرار بود که خروجی نشست‌های تخصصی به قانون هم تبدیل شود.

وی افزود: دبیر کارگروه‌ها اعلام کرد، در نشست‌ها از نظر جامعه‌شناسی، پزشکی و جرم‌شناسی به بررسی امور پرداختیم ولی هیچ حرفی از فقه اسلامی نیست؛ در حالیکه تمام قوانین باید مبتنی بر فقه باشند.

نباید شغل زنانِ تن فروش تغییر کند!

فاطمه شجاعی اظهار کرد: جامعه شناسی همفکر مهمانان برنامه، به صراحت ازدواج موقت را با تن فروشی کنار هم گذاشته و می‌گوید مرزهای این دو مبهم است چرا که در ازدواج موقت، مزایایی برای زنان وجود دارد و ترجیح می‌دهد در اتاق‌های فکرشان، مسئله تن فروشی را محور قرار دهد.

کارشناس ارشد مطالعات زنان ادامه داد: در این نشست، مشخصا قرار بوده برای زنان تن فروش کلینیک راه‌اندازی شود نه زنانی که از طریق همسرانشان به ایدز آلوده شده‌اند. گفتند، نباید شغل زنان تن فروش را تغییر دهیم، بلکه باید سعی کنیم آنها را سالم نگه داریم.

وی تصریح کرد: زمانی که خانم مولاوردی بحث عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب و تن فروش را مطرح کرد، مراجع تقلید، عقیم‌سازی را جایز ندانستند.

گفتنی است، به گفته تهیه کننده برنامه « جهان آرا» شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی در اواسط برنامه به دلیل عدم تحمل نقد و نقدپذیری و نیز شفاف سازی عملکردشان درباره وضعیت زنان در دولت‌های گذشته برنامه «جهان آرا» را ترک کردند.

کد خبر 654178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    63 9
    تسویه حساب سیاسی. از این بحث ها ۲ ریال گیر ملت نمیاد ولی خیلی چیزها نصیب برخی ها میشه !
    • انقلابی جان فدا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      14 46
      اشتباه می کنید باید رأفت اسلامی را درباره این مدیران لیبرال و مختلس کنار گذاشت و سرانشان را اعدام کرد و بقیه را که هزاران هزار مدیر فاسد نفوذی هستند در کویر لوت به کار اجباری واداشت. اعدام گسترده آیی شبیه سال ۵۷ لازم داریم
    • ناشناس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      4 7
      ای کاش این خانم ها پاسخگوی سوالات در حد اختیارات خود می‌بودند، ترک جلسه حین پاسخگویی مناسب نبود، یا اینکه از اول دعوت شرکت در برنامه را نمی‌پذیرفتند.
  • ارمان FR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    50 45
    ای کاش برگردیم به دوران طلایی سید محمد خاتمی
    • رحمان IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      26 9
      به نظر منم فقط خاتمی بهتر بود بعد از اون یعنی از احمدی نژاد به بعد هرکی اومد گفتیم صد رحمت به قبلی الانم همه متنفران روحانی وقتی اوضاع رو میبینن میگن صد رحمت به زمان روحانی و بعد اینم....
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    33 53
    نکبت از سر و کول این ترس‌وهای غرب گدای بالا میرود ما برای ساختن خانواده و جامعه باید دستور از غرب وحشی که زن در آن ابزاری برای سوع استفاده هست بگیریم اینها با خدا دشمن هستند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    21 15
    مگه مولاوردی جاسوس آزاد شده؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    15 19
    اگر دقت می کردی متوجه می شدی که وقتی بحث به این مهمی که باعث آ برو ریزی کشور و در ردیف کشورهای پس دنیا قرار گرفتن رو در پی داره و هم داره به بحث رواج گناه کبیره در کشور دامن می زنه و گویینده آن خودش را یک زن مسلمان می داند چه عواقبی در پی داره متوجه می شدی که چی گیره ملت می یاد. انوقت شاید دیگه عکس یک کلید معیار رای دهی مردم نشه که بعد گندش در بیاد که کلید امنیت ملی مریکا بوده و صدتا ماجرای دیگه پشتش بوده
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    19 41
    در یک کلام اصلاح طلبان سرطانی بر پیکر انقلاب هستن
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    21 25
    تعجب می‌کنم بااین سابقه سیاه مولاوردی چرابه این خانم بهامیدهند این ها مرده های سیاسی هستند لطفا صداوسیما آنها را زنده نکند
  • فقط خدا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    14 6
    خودتون مقصر هستید.مولاوردی قابل دعوت بود.
  • .............. IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    25 17
    مهمانها به خیال خود آمده بودند از خفت و فتنه گری خود گند زدایی کنند اما خدا پس کله شون زد و با آبروریزی صحنه را ترک کردند اینها همانها هستند که کمر در مقابل هیاهوی دشمتان خم می شدند و تعظیمشان می کردند اکنون باید در آتش خشم فرو خورده ی مومنین بسوزند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 7
    میخاید با این صحبتها چی رو ثابت کنید...فقط مردم رو با کارهاشون عزاب میدند
  • یک فرهنگی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    6 5
    ثابتی معلوم نیست چه هدفی را دنبال می کند مملکت پر از فساد و اختلاس است او چه کسانی را تبریه می کند؟
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    26 2
    همه ی اینها که آوردید و انگ فاسد می‌زنید از پازل انقلاب و مسولین از فیلتر رد شده ی امنیتی بودند . من طرف اصلاح طلب و اصولگرا نیستم. اما سوال اینجاست که فساد تن فروشی چه میزان با فقر مردم در ارتباط هست و این فقر گسترده چطور به ملت تحمیل شده. آیا مسول آن این دو خانم هستند؟ اکثر مردم معتقدند این برنامه های شما بیشتر سیاسی کاری است . چرا برای عدم شفاف سازی دارایی مسولین از بالا تا پایین سرو صدا نمی‌کنید. کجاست انقلابیگریتان. کجاست ؟(البته میدونم باز نشر نمیدید)
    • موسوی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 7
      95درصد اختلاس گرها و مفسدان هم لیبرال ها و اصلاح طلب ها هستند. شما دنبال چی هستین؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    20 2
    بزرگترین هنر سیاستمدار های به اصطلاح انقلابی ما بد گویی از رقیب هست، چون توانایی پیشنهاد یک برنامه علمی و عملی رو نداره.
  • عرب سرخی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 4
    فرار از گفتگو... ترفند با سابقه مدعیان دروغین اصلاحات
  • علی US ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 4
    کسی که روسریش یه روسری لوییز ویوتن خداتومنی هستش، آخه ادعای کمک به زنان تن فروش رو میشه ازش داشت؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 4
    خانم مولاوردی تبعیض از طرف کسی چون شما قابل پذیرش نیست چرا فقط مردان متاهل زنان چی بهتر است بهداشت جنسی از نوع منظور آمریکاییش رااز خودتان شروع کنید
  • خلو مجید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 2
    خاتمی و روحانی بد بودن فقط احمدی نژاد خوب بود
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 4
    همه شما از روز اول غیر خودی بودید و هستیدوقتی فرزندان تسخیر کننده سفارت آمریکا الان در آمریکا هستند و یا فلان سردار فیلمش از کانادا در می آید آیا غیر از از این است که آنها از اول عامل بیگانه و جاسوس بوده اند؟اقدامات آنها از روز اول به نفع ملت بوده یا آمربکا؟بی شک به نفع آمریکا بوده.مگر قطب زاده و بنی صدر و ...با امام به ایران نیامدند و بعد خیانتشان اثبات نشد؟ولی اینها خود را پنهان کردند و ضربه خود را به نظام و رهبر و ملت و کشور زده اند و دارند می زنند.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    چون در زندگی حقیقی با مشکل روبرو شده ایم باید در مجازی تسهیلاتی قائل بشوند تا فشار های بوجود امده در مردم بنوعی تخلیه بگردد زیرا این کار بودجه و امکانات و >>>>نیاز ندارد و بسیار راحت است.کشور های پیشرفته هم خود را درگیر حریم خصوصیات خصوصی مردم نمی نمایند