دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

به گفته یک مقام قضایی، دادگاه مصر دیروز(یکشنبه) ۱۰ تن از اعضای گروه «اخوان المسلمین» را به اتهام ارتکاب اعمال خشونت آمیز علیه نیروهای پلیس بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ محاکمه و همگی آنها از سوی این دادگاه به اعدام محکوم شدند.

اخوان المسلمین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «عربی ۲۱»، اداره مبارزه با تروریسم در دادگاه کیفری قاهره تصمیم گرفت که پرونده ۱۰ متهم عضو گروه اخوان المسلمین را به مفتی اعظم مصر ارجاع دهد تا نظر وی را در مورد صدور حکم اعدام علیه آنها، طبق مراحل قانونی طی شده، جویا شود.

این دادگاه همچنین تصمیم گرفت که پس از دریافت نظر مفتی اعظم جمهوری مصر در ۱۹ ژوئن (۲۸ خرداد)، حکم نهایی متهمان عضو گروه اخوان المسلمین را صادر کند.

دادگاه مصر در سالهای اخیر دهها نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین این کشور را به اتهام خرابکاری و یا اقدام علیه پلیس و ایجاد ناامنی در کشور، به اعدام کرده است.

گزارش عفو بین‌الملل در مورد مجازات اعدام نشان می‌دهد که تعداد اعدام‌های ثبت‌شده در مصر در سال ۲۰۲۰ سه برابر شده است و این کشور را به دومین کشور در جهان تبدیل می‌کند که بعد از چین بیشترین مجازات اعدام را اجرا می‌کند.

این سازمان پس از اعدام ۹ مخالف دولت مصر در ماه رمضان گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی نفرت‌انگیز است و در مصر نگرانی‌های جدی در مورد استفاده از آن پس از محاکمه‌های ناعادلانه ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱ ، مخالفان دولت مصر دائماً از فقدان عدالت در محاکم این کشورت شکایت دارند و گزارش های سازمان های حقوق بشر محلی و بین المللی نیز این موضوع را تایید می کند.

کد خبر 654041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha