گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران گفت: بزرگ‌ترین مرکز بازیافت خاورمیانه با خط بازیافت 3هزار و 500 تن در یک‌نوبت و 7 هزار تن در 2نوبت در محوطه تخمیر 22 هکتار و با دارا بودن سلول دفن زباله این هفته افتتاح خواهد شد.

به گزارش همشهری، محمدهادی ایازی که در اولین سمینار بررسی علل حریق و حوادث سخن می‌گفت، اضافه کرد: در هفته جاری همچنین شاهد افتتاح بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح ایران در سه راه آزمایش خواهیم بود.

مشاور عالی شهردار تهران، در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری این سمینار، تصریح کرد: ایران به‌دلیل موقعیت جغرافیایی دارای شرایط خاصی است که مدیریت بحران برای آن ضرورت دارد و شاهدیم که هر 15سال یکبار زلزله‌های بزرگ و هرسال زلزله‌های خفیف با درصدی از تلفات می‌تواند مشکلات جانبی زیادی را ایجاد کند.

ایازی با بیان اینکه حریق یکی از مشکلات جدی تهران است، اظهارداشت: به‌دلیل اینکه از کشورهای نفت‌خیز جهان هستیم و دارای جنگل‌های متعدد، بازارهای درهم تنیده و حریق‌های متعدد هستیم، نیاز به برنامه‌ریزی جدی برای پیشگیری از حریق داریم.

وی با اشاره به مصوبه مجلس هفتم برای ایجاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران و  قرارگرفتن شهردار تهران برای ریاست این سازمان، اظهار کرد: شهرداری اعتقاد دارد نقش پیشگیری مقدم بر مقابله است و در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی‌ می‌تواند درصد قابل توجهی از این خسارات را کاهش دهد و شهرداری تهران افتخار دارد در این زمینه همیشه پیشگام بوده است.

ایجاد مرکز آموزش پیشرفته آتش‌نشانی

مشاور عالی شهردار تهران، خاطر نشان کرد: طرح ایجاد مرکز آموزش مدرن و پیشرفته‌ای نیز که علاوه بر تامین نیروی متخصص داخلی، در سطح خاورمیانه پذیرای دانش‌پژوهان سایرکشورها باشد،  در صالح آباد در دست اقدام است.

وی از بهره‌برداری دانشکده آتش‌نشانی صالح‌آباد که طرح آن در برنامه‌ریزی 2ساله به تصویب رسیده است، خبر داد و اظهار داشت: در این دانشکده که تحت نظارت کالج مورتون انگلیس است، همه امکانات رفاهی، آموزشی و کارگاه‌های خاص منطبق با استانداردهای روز دنیا برنامه‌ریزی شده که می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای منطقه‌ای، پذیرای 500 نفر در مرحله اول باشد و پیش‌بینی آن برای مراحل بعدی نیز انجام شده است.

مشاور عالی شهردار تهران  ابراز داشت: تقدم بر رویکرد مدیریت نرم افزاری، آموزش و نگاه عمیق به تخصص‌ها و فرهنگ‌سازی، تجزیه و تحلیل علمی حوادث و مستند‌سازی آن با رعایت روش‌های علمی و مفهومی و افزایش دانش کارشناسان مرتبط با موضوع از اهدافی است که به جدیت توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود.

وی با بیان اهمیت برگزاری این سمینار در جمع سازمان آتش‌نشانی، شرکت‌های بیمه، کارشناسان قوه قضائیه و دادگستری خاطرنشان ساخت: سیاست و خط‌مشی نوین مدیریت شهری، تحول در ساز و کار ایمنی مهم‌ترین کلانشهر ایران و منطقه است و در این راستا اقدامات مؤثری صورت گرفته است که امیدواریم به سایر شهرهای کشور تسری یابد.

ایازی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری تهران در این راستا، عنوان کرد: تولید فیلم عملیاتی 125، راه‌اندازی استودیوی شبکه خبر در محل آتش‌نشانی تهران برای اطلاع‌رسانی آنلاین و تجهیز ناوگان تاکسیرانی به کپسول‌های آتش‌نشانی برای اطفای حریق خودروهای سطح شهر، از دیگر اقداماتی است که در زمینه فرهنگ‌سازی انجام شده است.

فعالیت های مهم سازمان آتش نشانی تهران

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به توان تخصصی سازمان آتش‌نشانی، بیان کرد: ارائه خدمات آموزشی در سطوح عمومی تا تخصصی برای ایمن‌سازی‌ اماکن موجود در شهر، نظارت بر رعایت مولفه‌های ایمنی در اکثر صدور پروانه‌های ساختمان، استفاده از مشاوره‌های مجامع بین‌المللی، تجزیه و تحلیل حوادث و آتش‌سوزی‌ها و انعکاس آن به سازمان‌های مربوطه، ازجمله اقدامات این سازمان است.

کد خبر 65401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز