مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای، توزیع رایگان یا یارانه‌ای اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری را ممنوع کرد.

قرص پیشگیری از بارداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در راستای اجرای ماده ۵۱ «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» اعلام کرد: هرگونه توزیع رایگان یا یارانه‌ای اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری، کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آن‌ها در شبکه بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع است.

همچنین در این بخشنامه تاکید شده است: هر گونه ارائه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های سراسر کشور و شبکه بهداشت و کار گذاشتن اقلام پیشگیری باید با تجویز پزشک باشد.

توزیع رایگان یا یارانه‌ای وسایل پیشگیری از بارداری ممنوع شد

کد خبر 654008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • رحمان IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 2
    انفجار جمعیت
    • قربونعلی IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      6 2
      خیر دوست خوبم ! کار مراکز غیر قانونیه سقط جنین سکه میشه !!!
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    14 0
    موضوع بارداری صددرصد به خواست وتمایل یه خانم ودردرجه بعد همسرش بستگی داره واصلاسیاسی نیست . چرا تو این مملکت برای موضوعات خصوصی زندگی افراد دولت ها تصمیم میگیرند. واقعا بی شرمانه است
  • سینا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    8 0
    واقعا که این دیگه چه سیاست ......... شاید یکی خواست اصلا بچه نداشته باشه
    • همشهری IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 2
      دوست عزیز اعلام شده رایگان و یارانه ای ممنوع است و وارد حریم خصوصی نشده و کسی را مجبور به زاد و ولد اجباری نکرده اند.شما هر چی می خوای برو از داروخانه بگیر
  • US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 0
    تکریم مردم احترام به مردم یعنی این اجبار
  • ابوذر/ IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 0
    پول مای ببی نداریم
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    بابا دیگه شما به خصوصی ترین مسایل مردم هم کار دارید نه اینکه اقتصاد پویایی داریم‌بایا شما تو اب و برق مردم‌موندین مگه کسی عقل از سرش پردیه که بچه بیاره تازه اگر کسی پیدا بشه ازدواج کنه.
  • .... IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    شما روبخدا ، این قدر جوانان و مردم را اغفال نکنید... ما سرپرستان خانوار به اندازه کافی زیر مخارج و تورم بی حد وحساب تو این مملکت زاییدیم... دیگه بچه میخوایم چکار؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    به شما ربطی نداره شاید یکی نخواست بچه دار بشه .انسانیم با عقل تصمیم میگیریم .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    لطفاً تعداد بچه رو هم تعیین کنید و ازش مالیات بگیرید . طرح های افتضاح ......... خرید سربازی .... ممنوعیت وسایل پیشگیری اجناس رو نمی تونید ارزون کنید روی چیز دیگه ای وقت گذاشتید!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    در مدیریت پدیده‌ای به نام "اثر سم مار کبری" در جهان معروف شده است. داستان از این قرار است که مسئولین کشور هند پس از استقلال مشاهده کردند که مارگزیدگی در کشور هند بسیار زیاد است. آنها اعلام کردند که هر کس در شهر دهلی یک مار کبری تحویل دهد 5 روپیه جایزه می‌گیرد. پس از افت کوتاهی مشاهده کردند که مارگزیدگی بیشتر شد. پس از بررسی متوجه شدند که به علت فقر مردم در خانه‌های خود مار پرورش میدهند !!!!!!!! آنها به ناگهان اعلام کردند که دیگر جایزه‌ای در کار نیست!! ناگهان سونامی مارگزیدگی رخ داد، چرا که مردم که از جایزه ناامید شده بودند همه مارها را رها کرده بودند !!! متاسفانه رفتارهای دولت بخصوص بعد از انقلاب اینگونه است. بدون سنجیدن جوانب و ابتدا و انتهای قضیه‌ای تصمیمات یک شبه گرفته میشود. مانند سهمیه بنزین، تشویق به فرزندآوری، تشویق به فرزند نیاوری، هدفمندی یارانه‌ها، قطع کردن بی‌منطق یارانه برخی، نحوه ثبت نام خودرو و هزاران مورد دیگر در تمامی عرصه‌ها. این کارها علاوه بر بازتاب‌های سوء مدیریتی، سردرگمی ملت و رفتارهای غلط باعث بی‌اعتمادی به حاکمیت می‌شود چرا که نمی‌توان روی حرف و قول مسئولین
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    روی حرف و قول مسئولین حساب کرد. مسئله مهمتری که در اینجا وجود دارد این است که وسایل پیشگیری از بارداری فقط کاربری پیشگیری از بارداری ندارد بلکه در تمام جهان مسئله مهمتر پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی است حتی در بین مزدوجین. بنا بر این با قطع یک شبه و بدون مطالعه این موارد شما باید شاهد سونامی بیماریهای واگیر و ایدز و غیره باشید. چند بار باید یک مسئله را تجربه کنید. مگر الان در زندان‌ها و مراکز معتادین سرنگ رایگان توزیع نمی‌شود؟؟چرا ؟؟ به همین دلایل باید کاندوم و سایر وسایل ضدعفونی و کنترلی هم با قیمت ارزان و فرهنگ سازی بخصوص در مورد قشر نوجوان و جوان در دسترس قرار گیرد و گر نه رفتار کبک گونه باعث هزینه‌های جبران ناپذیر بعدی خواهد شد.