مدیر مرکز گامالیا با بیان این‌که مطمئن نیستم اُمیکرون پایان همه‌گیری باشد از وجود واکسنی خبر داد که در برابر این سویه جدید کرونا ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد می‌کند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از نیوز نوشت: الکساندر گینزبورگ، مدیر مرکز گامالیا (Gamaleya)، گفته است: مطمئن نیست که اُمیکرون پایان همه‌گیری باشد.

این سازنده واکسن گفت: افرادی که با واکسن کروناویروس اسپوتنیک لایت مجددا واکسینه می‌شوند، طی ۳ ماه از ۱۰۰ درصد محافظت در برابر سویه اُمیکرون برخوردار خواهند بود.

همچنین ۷۵ درصد از واکسینه‌شدگان با واکسن اسپوتنیک وی دارای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در برابر سویه اُمیکرون هستند و در سرم‌های خون افرادی که مجددا با اسپوتنیک لایت واکسینه شدند، در ۱۰۰ درصد موارد طی ۳ ماه پس از دریافت دوز تقویت‌کننده، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس مشاهده شد.

نتایج مطالعات قبلی نیز تقویت قابل‌ توجه محافظت بیشتر در برابر اُمیکرون توسط تقویت‌کننده اسپوتنیک لایت را نشان داده است. همچنین این واکسن می‌تواند دوز تقویت‌کننده جهانی برای سایر واکسن‌ها برای تقویت و طولانی کردن محافظت آن در برابر اُمیکرون ارائه شود.

اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت را می‌توان در یک یخچال معمولی در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد به مدت ۶ ماه نگهداری کرد و نیازی به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های زنجیره سرد اضافی ندارد؛ بنابراین می‌توان آن را در سراسر جهان از جمله مناطق دورافتاده در دسترس قرار داد.

گینتزبورگ تاکید کرد: مطمئن نیستم که اُمیکرون پایان همه‌گیری باشد و نمی‌گویم که این مرحله نهایی همه‌گیری است چون این تفکر کاملا اشتباه خواهد بود؛ در حالی که ما از ظهور سویه‌های جدید کووید ۱۹ صحبت می‌کنیم.

کد خبر 653923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    خود کشور روسیه بیشتر از همه کشورها درگیر کروناست و مردمش از واکسن ساخت کشورشان به هیچ وجه استقبال نکرده اند.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    اگه واقعا اینطور که میگین خوبه وارد کنین
  • سید کاظم همت یار DE ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 5
    افسوس آیه آیه دولت امام زمان ع ( آیه شریفه اینما تکونوا یدرککم الموت ولو کنتم فی بروج مشیده. حتی رهبربزرگوار شاید این آیه را ندیده هیچ واکسن درجهان نیست بشررا نجات بدهد که دوسال بفرمان دشمنان وقاتلا ن بشریت به اینگونه واکسن بمردم شایعه دروع ازجمله امام زمان متکی به این آیه شریفه معتقد نیستند به واکسن دشمنان پناه برده افسوس