معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در گروه سنی بالای ۹ سال درباره شرایط تزریق واکسن به این گروه سنی توضیح داد.

واکسن کرونا ـ کودکان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در گروه سنی بالای ۹ سال اظهار کرد:‌ در تمام مراکز واکسیناسیون کرونا به تمام افراد بالای ۹ سال به صورت اختیاری و با رضایت والدین خود واکسن تزریق می‌شود.

وی با بیان این‌که دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای تزریق به کودکان مجوز دریافت کرده‌اند، افزود: شماره ملی این افراد ثبت و مشخص می‌شود که کودکان با والدین خود به مرکز مراجعه کرده‌اند و رضایت کتبی برای تزریق واکسن کرونا به کودکان نیاز نیست.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره علت کمبودهای مقطعی واکسن آسترازنکا و پاستوکووک پلاس برای تزریق دوز سوم تصریح کرد:‌ هر میزان واکسنی که در کشور تولید و وارد شود پس از طی مراحل، سریعاً توزیع می‌شود اما با توجه به این‌که بازه سنی تزریق واکسن کرونا افزایش یافته و برخی مردم نیز تمایل بیشتری به تزریق برخی از برندهای واکسن دارند این اتفاق می‌افتد.

حیدری تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که همه واکسن‌های تولید و وارد شده مؤثرند و الان تزریق دوز سوم از نوع واکسن دوز سوم مهم‌تر است.

او گفت:‌ ما جزو معدود کشورهایی هستیم که انواع مختلفی از واکسن‌های کرونا را در سبد واکسیناسیون عمومی خود داریم و همین امر باعث می‌شود درخواست انواع مختلف واکسن برای تزریق دوز سوم افزایش یابد در حالی که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و نباید واکسیناسیون دوز سوم را عقب بیندازیم.

کد خبر 653893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha