امام جمعه قم با بیان اینکه اگر جایی حرفی می زنیم با اطلاع حرف بزنیم گفت: در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر از جمله‌های دینی و شرعی استفاده شود و همان‌طور که در ورزش به هر بهانه‌ای کالاهایی را تبلیغ می کنند ما هم در تمام تابلوهای تبلیغاتی شرط کنیم که باید از یک حدیث و یا حکم شرعی و یا سخن بزرگان دینی که مرتبط باشد استفاده شود.

  آیت‌الله سید محمد سعیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست قرارگاه ۱۹ دی اظهار داشت: نوع نگاه ما به کارهایی که انجام می‌دهیم مهم است و اگر نگاه ما در مساله امر به معروف و نهی از منکر مانند نگاه یک طبیب باشد که می‌خواهد مخاطب خود را احیا کند تاثیر بیشتری خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بنابر آیه‌های قرآن احیای یک نفر مانند این است که همه مردم را احیا کرده باشیم گفت: یک طبیب متناسب با رفتار مریض با او برخورد نمی کند بلکه حتی اگر مریض پرخاش هم کند او به وظیفه احیا کردن مریض عمل می کند بنابراین کار ما در قرارگاه ۱۹ دی باید همین‌طور باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در تبلیغات خود در کارهایی که می‌کنیم ضعیف هستیم گفت: کارهای زیادی انجام دادیم و باید متناسب با کاری که انجام دادیم نیز تبلیغ کنیم زیرا خود این تبلیغ علاوه بر گزارش دهی به مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه کارهایمان متناسب با زمان باشد گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کار نو انجام دهیم، نیروهای خود را تجمیع و هماهنگ و با برنامه‌ریزی کار کنیم، حتی شیطان هم برای اینکه کارش به نتیجه برسد با برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام جلو می‌رود و ما هم باید مقابل شیطان برنامه داشته باشیم.

سعیدی با بیان اینکه در امر و نهی نباید عصبانی شویم زیرا در عصبانیت‌ها کار خراب می‌شود و دشمن نیز به دنبال همین چیزها است گفت: باید از برخی افراد به خاطر لحن و روحیه‌ای که دارند درخواست کنیم که امر به معروف و نهی از منکر نکنند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال این هستند که فرصت‌های پیش آمده را به تهدید تبدیل کنند و فشار را بالا ببرند تا این موقعیت را از دست دولت بگیرند افزود: باید مدیران و مسئولان بدانند که در این دام نیفتند و مردم هم باید مراقب باشند که دشمن چه نقشه‌ای دارد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در مورد قم دو بحث را مطرح کردند که یکی حفظ ظاهر شهر قم و دیگری انقلابی ماندن قم و حالا که می‌خواهیم کار خیر کنیم باید با توجه به این موارد مشکل‌ها را ریشه‌ای حل کنیم.

سعیدی با بیان اینکه اگر جایی حرفی می زنیم با اطلاع حرف بزنیم افزود: در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر از جمله‌های دینی و شرعی استفاده شود و همان‌طور که در ورزش به هر بهانه‌ای کالاهایی را تبلیغ می کنند ما هم در تمام تابلوهای تبلیغاتی شرط کنیم که باید از یک حدیث و یا حکم شرعی و یا سخن بزرگان دینی که مرتبط باشد استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند مردم را صاحب اختیار قرار داده است گفت: در برنامه‌هایی که انجام می‌دهید اگر برخی عمل نمی‌کنند ناامید نشوید زیرا بیش از انبیا و اولیا خدا وظیفه نداریم ولی فرق ما با بسیاری از آنها این است که حکومت در اختیار داریم و باید از این امکان به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر 653889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • زهرا IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    افرین چقدر زیبا ,چقدر قشنگ و منطقی بیان کردند. ایت الله سعیدی یار امام و انقلاب عزیزمان.
  • شهلا IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    دین را اینقدر تبلیغاتی نکنید نتیجه اش چیزی جز فقط فیلم و پوستر نمی شود
  • آذربایجان GB ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    وقتی بانک ربا میخوره، وقتی خودروسازهم سه برابر قیمت واقعی میفروشه هم ماشینی که درست میکنه به اندازه ای که پولشو میگیره ایمنی نداره ، وقتی عدالتی که ملت منتظرش بودن برعکسش رو میبینن تو این وضعیت جای اینکه حدیث و آیه رو در مقابل چشم دولت و بانک و خودرو ساز قرار بدید مقابل ملت قرار میدید...