شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنلاین برای توکن‌های غیرمثلی، بار دیگر در کانون بحث و جدل قرار گرفته است.

NFT

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت انگجت، تنها چند ماه پس از استعفای یکی از کارمندان به دلیل استفاده از اطلاعات داخلی برای سود بردن از افت NFT، وب‌سایت OpenSea در این هفته در میان کاربران خود غوغایی به‌پا کرده و ناگهان اعلام کرد که محدودیتی برای ابزار استخراج رایگان خود ایجاد می‌کند.

این ویژگی به افراد اجازه می‌داد بدون پرداخت «قیمت گس»، یعنی هزینه‌ای که استخراج‌کنندگان رمزارز برای نوشتن داده‌های جدید روی یک بلاک‌چین دریافت می‌کنند، یک NFT ایجاد و فهرست کنند.

روز پنجشنبه، OpenSea گفت که محدودیتی برای ۵۰ مورد به این ابزار اضافه خواهد کرد. به طور قابل پیش‌بینی، این اعلامیه در بین کاربران OpenSea محبوب نبود و شرکت به سرعت مسیر خود را تغییر داد، اما با انجام این کار، زمینه‌ای را در مورد این ویژگی فراهم کرد.

در یک تاپیک توییتری، این شرکت گفت که بیش از ۸۰ درصد NFTهایی که اخیرا از طریق ابزار رایگان ایجاد شده‌اند، شامل کارهای سرقت ادبی یا هرزنامه می‌شوند.

این یک عدد خیره کننده است، اما عددی که نباید تعجب‌آور باشد. هنرمندان و عکاسان ماه‌ها شکایت کرده‌اند که این شرکت به اندازه کافی برای جلوگیری از سود بردن کلاهبرداران و روبات‌ها از کار آنها، تلاش نکرده است. در واقع، یک حساب توییتر کامل برای مستندسازی سرقت‌های NFT وجود دارد.

OpenSea در این شبکه اجتماعی گفت: «هر تصمیمی که می‌گیریم با در نظر گرفتن سازندگان خود می‌گیریم. ما در ابتدا قرارداد ویترین فروشگاه مشترک خود را ایجاد کردیم تا ورود سازندگان به فضا را آسان کنیم. ما این تصمیم را ساده نگرفتیم. ما این تغییر را برای رسیدگی به بازخوردهایی که از کل جامعه خود دریافت می‌کردیم، انجام دادیم.»

OpenSea اضافه کرد که در حال کار بر روی چندین «راه‌حل» بوده و امیدوار است که بتواند کاربران را خشنود کرده و از فعالیت بازیگران بد در این حوزه جلوگیری کند. با حرکت رو به جلو، این شرکت قول داد که پیش‌نمایش آن تغییرات را قبل از انتشار گسترده مشکلات انجام دهد.

کد خبر 653495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha