پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: 3 هزار و 500 مگاوات برق با ساخت نیروگاه‌های جدید وارد شبکه برق کشور می‌شود

 به گزارش واحد مرکزی خبر از شهرکرد، مدیرعامل شرکت توانیر امروز در شهرکرد با اشاره به پایان اعمال محدودیت‌های نظام بانکی در اجرای طرح‌های نیروگاهی در کشور گفت : تا پیش از تابستان سال آینده 3 هزار و 500 مگاوات برق تولید نیروگاه‌های جدید وارد مدار   می‌شود.

محمدعلی وحدتی، محدودیت سرمایه گذاری و مشارکت بانک‌ها تا سقف 5 درصد از کل سرمایه را از جمله علل کند شدن روند ساخت نیروگاه‌ها به دست بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: با تصویب مشارکت 20درصدی بانک‌ها در این سرمایه گذاری‌، اجرای این طرح‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به وجود 21 میلیون مشترک برق در کشور گفت: با رشد سریع صنایع در بسیاری از استان‌ها به ویژه استان‌های کمتر برخوردار در سال‌های اخیر، تامین برق صنایع بزرگ که بیش از 20 مگاوات برق مصرف می‌کنند، پس از موافقت وزرات نیرو و صنایع با ساخت نیروگاه‌های بخش خصوصی در محل میسر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر همچنین از استقلال 40 شرکت توزیع برق کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: به منظورتسریع در اجرای اصل 44 قانون اساسی وکاهش تصدی‌گری دولت ، به زودی سهام این شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذارمی شود. 

کد خبر 65344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز