پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: دولت به طور جدی و محکم پای ارزش‌های انقلابی و اسلامی ایستاده است

 و مخالفت‌های دیگران نه تنها اراده ما را سست نمی‌کند ؛ بلکه تشجیع می‌کند کـه محکم‌تر و موثر تر در این راه وارد شویم

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای احمـدی‌نـژاد صبح امـروز پنجشنبه در دیـدار علمـا و روحانیون استان خراسان شمالی افزود: بـرای تاثیرگذاری در معادلات جهـانی ابتدا باید ایران اسلامی را در مقیاس کـلان بـه صورت الگو در برابر چشم جهانیان قرار دهیم و این امر مستلزم تلاش همه جانبه است.

وی گفت: خدا جهان را خلق کرده که انسان‌ها به کمال برسند و اخلاق فاضله و کریمه و روابط الهی وعادلانه و ایثار بر جامعه متجلی شود و البته رسیدن به این فضایل ، نیازمند برنامه وحمایت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در اوضاع کنونی، بیش از گذشته نیازمند کـار علمی، دینی و تتبع در دین و ترویج ارزش‌های اخلاقی و اسلامی هستیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه مدعیان جهان بـا ادعـاهـا و شعارهای فریبنده از جمله حقوق بشر و ایجاد آرامش و زندگی مرفه برای مردم حدود 200 سال اراده خود را بر جامعه انسانی حاکم کردند، خاطر نشان کـرد: امروز هیچ کدام از آن شعارهـا عملی نشده و نه تنها زندگی مادی مردم تامین نشد، بلکه امنیت جهانی نیز تقریبا متـلاشی شده و شـأن و کرامتی برای انسان باقی نمانده است، از این رو دوران این قدرت‌ها به پایان رسیده است و این وعده الهی است.

وی تفهیم انـدیشه الهی و ترویج آن را از نیازهای امروز جهان بیان کرد و گفت: امـروز همـه جهان تشنه فرهنگ ناب محمدی و دنیا منتظر شنیدن سخنان جدید است و کـانون جوشش این اندیشه و حرف جدید، ایران اسلامی است و این مـاموریت اصلی علما و رحانیون می باشد که در این زمینه گام بردارند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تحول اقتصادی گفت: دولت به عنوان خـادم مردم موظف بـود که عامل نابسامانی های اقتصادی کشور را ریشه یابی کند از این رو در دو سال و نیم گذشته در این راستا حـرکت کـردیم و در این مـدت ساعتها به طور مستقیم درجلسات، جوانب امر را باکارشناسان موردبحث ، بررسی وکنکاش قرار دادیم.

احمدی نژاد نظام‌های بانکی، مالیاتی، گمرکی، توزیع کالا و یارانه را ازجمله اشکالات اساسی اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد‌: دولت مصمم است این امور را اصلاح کند و چنانچه این نظام ها اصلاح شود به نفع عدالت خواهد بود؛ چـرا که اگر عدالت جاری شود جامعه شکوفا و پایه های آن مستحکم‌تر خواهد شد

کد خبر 65330

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز