تیم ملی ایران با شکست عراق به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

ایران عراق

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی ایران امروز در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی عراق بود که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان دراگان اسکوچیچ خاتمه پیدا کرد.

هر دو تیم تا روز گذشته با مشکلات فراوانی برای رسیدن با بازیکنان خود به این بازی روبه‌رو بودند. عراقی‌ها ۸ بازیکن خود را به خاطر مثبت شدن تست کرونا در ترکیب خود نداشتند. در تیم ملی کشورمان هم کاپیتان احسان حاج صفی به همین دلیل به این بازی نرسید، اما غیبت سردار آزمون در ترکیب ایران بسیار خبرساز شد. از نکات جالب و حاشیه مهم این دیدار حضور بانوان در ورزشگاه بود که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام جواز ورود به استادیوم آزادی را گرفتند.

در این دیدار که با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد، تیم ملی ایران با ترکیب امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی به میدان رفت. کریستوفر جیمز از استرالیا قضاوت این دیدار را برعهده داشت. 

اما تیم ملی ایران در نیمه نخست با فشار چند دقیقه‌ای عراقی روی دروازه مواجه شدند که پس از گذشت چند دقیقه شاگردان اسکوچیچ نبض بازی را در اختیار گرفتند. ملی‌پوشان ایران که یک بار توسط مهدی طارمی در موقعیت آفساید دروازه عراق را باز کردند در دقیقه ۱۰ این دیدار با شوت دیدنی کاپیتان علیرضا جهانبخش تیر دروازه عراق را به لرزه در آوردند. با این حال دو تیم بازی نزدیکی را تا دقیقه ۲۰ به نمایش گذاشتند و توپ بین بازیکنان در جریان بود. در دقیقه ۲۵ ایران تا آستانه باز کردن دروازه عراق پیش رفت و در فاصله کوتاه دو بار گلر حریف را به دردسر انداخت. در اولین موقعیت شوت علیرضا جهانبخش را دروازه بان حریف مهار کرد اما در برگشت توپ مقابل مهاجم ایران افتاد که ضربه او را بازهم دروازه بان عراق مهار کرد.  حملات ایران همچنان ادامه داشت و در دقیقه ۲۹ بازهم فرصت برای ایران فراهم شد و حرکت قلی زاده داخل محوطه جریمه موقعیت خوبی را برای ایران فراهم کرد اما ضربه جهانبخش را دروازه بان حریف مهار کرد و در برگشت محرمی در موقعیت آفساید به توپ ضربه زد. در دقیقه ۳۸علیرضا جهانبخش با دیدی عالی در جناح چپ علی قلی زاده را صاحب توپ کرد و این بازیکن تا ورود به داخل محوطه جریمه پیش رفت و با شوتی تماشایی دروازه حریف را هدف قرار داد اما فهد طالب دروازه بان عراق با نمایشی عالی این توپ را به بیرون فرستاد. 

شروع نیمه دوم برعکس ابتدای بازی بود و این شاگردان اسکوچیچ بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و برای رسیدن به گل خیلی هم منتظر نماندند. در دقیقه ۴۸ مهدی طارمی با گرفتن توپ از میانه‌های زمین به سمت دروازه حریف حرکت کرد و با ورود به محوطه جریمه از بین دو بازیکن عراق دروازه را باز کرد تا قفل دروازه طالب بالاخره باز شود.  در دقیقه ۵۸ همکاری عالی مهدی طارمی با سامان قدوس یک موقعیت عالی برای ایران ایجاد کرد تا به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه زمینی قدوس با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.  در دقیقه ۷۲ ایران برای سومین بار دروازه عراق را باز کرد اما برای دومین بار اعلام آفساید شد تا تنها گل مهدی طارمی پذیرفته شده باشد. در این دقیقه علی قلی زاده درون محوطه جریمه و در آستانه ورود توپ به دروازه با دروازه بان حریف برخورد کرد که هر چند توپ وارد دروازه شد اما داور اعلام آفساید کرد. در دقیقه ۷۳ اشتباه وحید امیری تیم حریف را در موقعیت ضد حمله قرار داد و بازیکنان عراق تا درون محوطه جریمه پیش رفتند و در آستانه باز کردن دروازه ایران قرار داشتند اما مدافعان کشورمان اجازه ندادند ضربه نهایی زده شود.

در ادامه بازیکنان تیم ملی در واپسین لحظات بازی را مدیریت کردند تا این دیدار با همین نتیجه به پایان برسد. شاگردان اسکوچیچ با این پیروزی ۱۹ امتیازی شده و صدرنشین گروه شدند. 

      

کد خبر 653150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میهمان IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    7 2
    بازیهای بعدی را میشود در کیش برگزار کرد که هم آب و هوای شبیه جام جهانی قطر را دارد و هم اگر خواستیم تیمهای خارجی را برای بازی دوستانه دعوت کنیم به آنجا تمرین شده باشد.
  • امیر IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    6 2
    باسلام منم تبریک میگم پیروزی ورفتن تیم ملی فوتبال ایران رو به جام جهانی قطر انشاالله تو جام جهانی هم به پیروزی برسیم درسته مثل گذشته که دغدغه مردم کم بود ورفتن تیم ملی قدیم بیشتر میچسبید و مردم کمتر فکر هزینه های زندگی و عیدو داشتند انشاالله گرونی هم تموم بشه .مرسی
  • میثم کابلی IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام، به امید موفقیت فرزندان ایران زمین در تمام صحنه های جهانی.
  • خسروی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    تبریک ولی انشالله با همت مسئولین با همان سرعتی که رفتند با همان سرعت خارج نشوند