امروز اپل جدیدترین به‌روزرسانی خود را برای دستگاه‌های تلفن و آی‌پد خود منتشر کرده که در قالب iOS ۱۵.۳ و iPadOS ۱۵.۳ است.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا، این به‌روزرسانی‌ها برای دستگاه‌هایی که هنوز پشتیبانی می‌شوند در دسترس باشند، باید در اسرع وقت نصب شوند، زیرا یک باگ فعال در ارتباط با خرابی حافظه را برطرف می‌کنند.

علاوه بر این، یک اشکال دیگر، این بار در پیاده‌سازی WebKit سافاری است که به هر وب‌سایتی که از یک API جاوا اسکریپت خاص استفاده می‌کند، اجازه می‌دهد تا به نام سایر پایگاه‌های داده تولید شده توسط وب‌سایت‌های دیگر در طول ورود، دسترسی داشته باشد.

اساسا، یک سایت مخرب با فرمت دقیق می‌تواند از سایر سایت‌هایی که در زمان باز بودن سافاری بازدید کرده‌اید، جاسوسی کند و از آنجایی که برخی از وب‌سایت‌ها از شناسه‌های خاص کاربر در نام پایگاه داده‌شان استفاده می‌کنند، حتی اطلاعات شخصی نیز ممکن است به این طریق به بیرون درز کند.

نیازی به گفتن نیست که این تا چه اندازه می‌تواند بد باشد و از آنجایی که اپل مرورگرهای شخص ثالث در iOS و iPadOS را مجبور می‌کند از موتور رندر آن استفاده کنند، این نه تنها بر سافاری، بلکه بر سایر مواردی مانند کروم نیز تأثیر می‌گذارد. آسیب‌پذیری‌های دیگری نیز توسط iOS ۱۵.۳ و iPadOS ۱۵.۳ رفع شده است.

بیشتر بخوانید:

در حالی که این به روز رسانی هیچ ویژگی جدیدی را به همراه ندارد، تعداد مشکلات امنیتی که برطرف می‌کند قطعا آن را شایسته توجه خواهد کرد.

کد خبر 653040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha