عضو کمیسیون کشاوزی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری ثابت کرد فاصله کاخ کرملین تا کوخ مردم جنوب استان کرمان چند ساعتی بیش نیست.

معین الدین سعیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «معین الدین سعیدی» در جلسه علنی روز چهارشنبه(۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: رویکرد دولت در مهار کرونا و سفرهای مبارک استانی را ارج می‌نهیم و رییس جمهوری ثابت کرد فاصله کاخ کرملین تا کوخ مردم جنوب استان کرمان چند ساعتی بیش نیست.

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: در شرایطی که استکبار غرب به سرکردگی آمریکای جهانخوار، دشمنی با ملت ایران را به حد نهایت رسانده، سیاست دولت در توسعه روابط با همسایگان و نگاه به شرق کاملا اصولی و به جا است. اما هشدار می‌دهم که نگاه به شرق هرگز نباید به اعتماد بی حد و حصر به دو کشور چین و روسیه آمیخته باشد و نمایندگان باید طبق اصل ۷۷ قانون اساسی از مفاد تفاهم‌نامه ۲۵ ساله با چین خبردار شوند.

وی با اشاره به شرایط فاجعه بار صنعت خودروی کشور تصریح کرد: مردم از نمایندگان انتظار دارند به بیان درد بسنده نکرده و با راهکاری قاطع و انقلابی مافیای صنعت خودرو را محدود کنند. چه حمایت‌کنندگان و چه سکوت‌کنندگان در برابر قطره قطره خون قربانیان خودروهای ناایمن مسئول هستند.  

سعیدی درباره حوزه انتخابی خود نیز گفت: سیستان وبلوچستان این گنج پنهان و تنگه اُحد نظام است، که محروم نیست بلکه کشور را از ظرفیت‌های بی‌بدیل آن محروم نموده‌ایم. همچنین شرایط حوزه سلامت در جنوب استان سیستان و بلوچستان بحرانی نیست بلکه فاجعه بار است و در شهرستان‌های کنارک، زرآباد، قصرقند ودشت یاری حتی یک تخت بیمارستانی ندارند.

وی ادامه داد: آیا می‌دانید مرگ و میر مادران در بیمارستان چابهار غوغا می‌کند؟ تا کی بیماران نیکشهری و چابهاری به دلیل کمبود تخت باید در راهروهای بیمارستان یا حتی حیاط ولو باشند تا کی شان انسانی این مردم باید زیرسوال برود؟

سعیدی از رییس کمیته امداد خمینی خواست به زیرساخت‌های درمان در جنوب استان عنایت ویژه نشان دهد و خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مگر تاکیدات موکد رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران را نشنیده‌اید؟ با این روند قطره چکانی تخصیص بودجه می‌خواهید کاری آنجا اتفاق بیفتد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: از همکاران کمیسیون تلفیق مصرانه و مجدانه می‌خواهم اعتبارات این بخش را حداقل ۹۰ درصد افزایش دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، افزود: دشمنان ملت بدانند که مردم سیستان و بلوچستان بین نظام مقدس جمهوری اسلامی و کارگزاران دولتی تمایز و مرز قائل هستند و جان و هستی خود را فدای کشور، نظام و ولایت می‌کنند اما از مسوولان بی‌مسئولیت نخواهند گذشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر روی مسیر رودخانه باهو، بندهای تاخیری ایجاد شود، میلیاردها مترمکعب آب به دریا هدر نمی‌رفت.

کد خبر 652884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    چه جالب شما چه چیزهایی میفهمید که مردم نمی فهمند ..... پس بخاطر این رفت کرمان .....