نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به کشته شدن ۱۵ هزار نفر از ایرانیان در تصادفات جاده‌ای سال گذشته خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت از کیفیت خودوری ایرانی انتقاد کرد.

صدیف بدری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورمان در نرخ فوت حوادث رانندگی وضعیت وخیمی دارد و هم‌ردیف با کشورهای عقب افتاده جهان است. علی‌رغم کاهش سفرها، تنها در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار از هموطنانمان به کام مرگ رفتند. کیفیت نازل خودروها سهم عمده‌ای در خلق این تراژدی تأسف‌آور دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در مورد تصادف زنجیره‌ای اخیر جاده بهبهان گفت: خون‌های ریخته شده پای خودروهای بی‌کیفیت و بزک شده داخلی در جاده بهبهان، گواه عریان و عذاب آور ادعای فوق است. چرا کسی جلودار ارابه‌های مرگ نیست؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از قرعه‌کشی خودروسازان ایرانی انتقاد کرد و گفت: در فضای انحصاری و غیررقابتی در واردات خودرو را تخته کرده‌اند و برای مشتریان دست به نقد لاتاری راه انداخته‌اند و به نام حمایت از تولید داخلی حیات و ممات میلیون‌ها ایرانی را به بازی گرفته‌اند.

بدری خطاب به وزیر صمت گفت: شما با انفعال در اتخاذ سیاست روشن و موثر در قبال بازار خودرو، جاده صاف‌کن خودروسازانی شده‌اید که داد مردم مظلوم و بی‌پناه را درآورده‌اند.

کد خبر 652882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha