صفحه اتصال تریلر خلاقانه‌ای که برای جلوگیری از آسیب و مرگ در بین رانندگان کامیون طراحی شده است، خود را در مواجهه با موتور جت خروشان ثابت کرد.

تریلی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، در جدیدترین نمایش و آزمایش، استارت‌آپ Axicle نشان داد که چگونه صفحه اتصال دارای حسگر می‌تواند به سرعت تریلر در حال چرخش را که توسط بادهای شدید موتور جت تعادلش را از دست داده، جدا کند.

این حوادث می‌تواند در نتیجه باد، برخورد با سایر خودروها در جاده یا سرعت بیش از حد در پیچ‌ها اتفاق بیفتد و تریلر هنگام غلتیدن به‌طور خطرناکی بخش جلو را به سمت خود می‌کشد.

صفحه کوپلینگ اتصال این شرکت مجهز به سیستم ضدغلتش تراکتور (TARS) بوده که دارای یک واحد اندازه‌گیری اینرسی و حسگرهایی است که اطلاعات مربوط به کوپلینگ، ارتعاش و باد را تشخیص می‌دهد و در صورت تشخیص حادثه واژگونی، مکانیزم رهاسازی را درگیر می‌کند. در فاصله یک میلی ثانیه، می‌تواند تریلر را از پشت کامیون جدا کند و کابین (و راننده) را در وضعیت عادی نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

Axicle برای نشان دادن اینکه چقدر خوب می‌تواند این کار را در واکنش به بادهای شدید انجام دهد، یک موتور جت بوئینگ ۷۷۷ را آورد و آن را مستقیما به سمت یک تریلر و در زاویه قائم قرار داد. کامیون توانست برای چند لحظه در برابر این نیروها مقاومت کند، اما در نهایت قسمت تریلر با این سیستم جدا شد و به طرف دیگر رفت و کامیون و راننده سالم در جای خود باقی ماندند.

استیو کروگ، بنیانگذار Axicle، می‌گوید که این نسخه کامل در جاده‌ها در حدود ۱۶۰ کیلومتر آزمایش شده است و شرکت اکنون چشم به راه سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری برای راه‌اندازی تولید در اواخر سال برای حدود ۹۰۰۰ دستگاه است.

کد خبر 652791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha