عضو کمیسیون سیاست‌خارجی مجلس گفت: سفر رئیس‌جمهور به روسیه از سفرهای بسیار مهم‌ و راهبردی دولت بود که حاشیه‌سازان نمی‌توانند دستاوردهای آن را مخدوش کنند.

رئیسی - پوتین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادات برخی اشخاص و جریانات، به ارائه جزئیاتی از دیدار رئیسی و ولادیمیر پوتین پرداخت و افزود: بر خلاف ادعاهای‌ مطرح شده، پوتین هنگام ورود رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود.

نماینده دشتستان در مجلس که همراه با رئیس‌جمهور به مسکو رفته بود، تصریح کرد: برخلاف ادعاها، پوتین در اتاق منتظر آیت‌الله رئیسی بود و اتفاقاً برخلاف رویه مسبوق به سابقه او که رؤسای کشورها از جمله اردوغان و مرکل را در پشت در معطل می‌کرد، این اتفاق در مواجهه با رئیس جمهور ایران نیفتاد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت که پوتین در بدو ورود آیت‌الله رئیسی به محل ملاقات، با دو جمله نسبت به ورود ایشان واکنش نشان داد و در جواب سلام رئیس‌جمهور ما از عبارت "علیکم سلام" استفاده کرد و سپس از این‌که ناچاراً به‌خاطر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نمی‌تواند از نزدیک و به گرمی از آیت‌الله رئیسی استقبال کند ابراز ناخرسندی کرد.

رضایی اظهار کرد: این سفر در حوزه نفت و انرژی دستاوردهای بزرگی داشته که در آینده مشخص می‌شود.

کد خبر 652735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • ناشناس IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    13 3
    عجب!!!!!!!!!!
  • مهدی BY ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    10 8
    من برای اپوزیسیون منتقد داخلی و خارجی ایران متاسفم. پوتین تحویل گرفت یا نگرفت، خنده دار است. دنیا را مجبور کردیم شرایط ما را بپذیرند، بلی بعضی وقت ها ما را مجبور می کنند که یک سری شرایط را بپذیریم. آقایان خانم ها ، در دنیا کشورهای غالب و مغلوب داریم، ودر کل چند کشور مغلوب هم هستند که میخواهند به کشورهای غالب بپیوندند که ایران هم یکی از آنهاست. ایزد پاک همواره ایران را دوست دارد.
  • حسین IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    27 17
    بی حرمتی تا این حد غیرقابل گذشت است..لطفا ندید نگیرید ..وملت را ابله حساب نکنید..روسیه برای ایران هیچ کاری نکرده و نخواهد کرد
  • ی د IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    21 33
    متاسفانه عده ای با غرض نمی توانند موفقیت این دولت را قبول کنند در حالی که رئیسی در کاخ کرملین با افتخار نماز خواند اما رئیس جمهور قبلی در کاخ سفید به روی دشمنان اسلام با چهره بسیار گشاد می خندید مقایسه کنید .
    • عبدالله IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      10 23
      سلام اولا چندین بار از حق وتو استفاده کرده ثانیا در سوریه پابه پای رزمندگان ایرانی حضورداشته وچه بساعدم همراهی کوتاه کردن شر داعشی ها به این زودی امکان پذیر نمی شد
    • غلامرضا ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      عزیزم نازنینم گلم شما خواهشا اصلا هیچکسو نبخش بزار بقیه ببخشن
  • محسن IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    24 0
    انشاله روزی عزت ایرانی ها برگردد.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    19 5
    اگر روی میر ناهارخوری بعد از نماز رئیس جمهور محترم شام هم سرو می کردند دستاوردهای سفر کامل می شد.
  • کاظم سورتچی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    16 5
    سلام و وقت دوستان بخیر . این نظر شخصی بنده ست ولا غیر . همین که در مورد یک دیدار و نحوه برخورد میزبان با میهمان حاشیه های زیادی وجود داره یعنی اتفاقاتی بوده . فرض که نبوده ، چرا این همه در مورد یک ملاقات بحث وجود داره ؟ . . . . زمان یکی از سفرهای پوتین به تهران و دیدار ایشون با آیت الله خامنه ای هم داستان های زیادی ساخته شد بدون اینکه در مورد این دیدار توضیحی داده شود. نمی دونم همون موقع هم می گفتند این دیدار خصوصی بوده و جالب اینجاست اگه خصوصی بوده ، حضرات قصه پرداز چگونه و از کجا داستان سرایی می کنند ؟ . . . . نگاه به تاریخ معاصر ایران نشون میده که روس ها چه بلاهایی سر جان و ناموس این مردم آوردند ، حالا شدند کشور دوست . البته گذر زمان رفتار و منش انسان ها و کشورها رو شاید عوض کنه همونطور که شاید آمریکا دیگه اون کشور حامی کودتای علیه مصدق نباشه . خلاصه اینکه لبخند یا نگاه چپ جناب پوتین برای مردم آب و نان نمیشه ، نمیشه ، نمیشه آقای نماینده دشتستان .
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    9 1
    تصاویر جلسه اصلی که همه همراهان بودند رو بارگذاری کنید .
  • ebi IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    7 2
    تاریخ معاصر ایران تدریس میکنم، واقعا با این همه تناقضات چگونه واقعیتها را برای دانش اموزانم بیان کنم!!!!!🤣😭🤣😭
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    6 1
    خیلی زمان است به فنا رفتیم . بله درسته آیندگان نظر خواهند داد ...
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 0
    خداوکیلی چرا هیچکس راجب به دستاورد وحاصل این سفر ودیدار حرف وسخنی نمیزد همه در نوع نشستن و برخاستن ودرازی وکوتاهی میز کنفرانس ومذاکره تفسیر و تعبیر میکنند،کمی راجب به کلیات این سفر سخن بمیان آورید تا من وامثال من نوعی بدانند وبفهمند آیا با این سفر دردی یا زخمی از این ملت بینوا درمان خواهد شد یاخیر؟
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    ولا قسم من از اعمال دولتمردان ایران در شگفتم.روسیه و انگلیس ایران را از شتر تبدیل به گربه کردند حالا شدن دوست و برادر ولی آمریکا که دولت مصدق را برانداخت تا ابد دشمن خونخوار مانده