مصطفی دنیزلی می‌گوید در ترکیه هم گالاتاسرای و بشیکتاش مثل استقلال و پرسپولیس با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

مصطفی دنیزلی

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی 

مصطفی دنیزلی، چهره خاصی برای اهالی فوتبال در ایران است. سرمربی باتجربه اهل ترکیه که سابقه حضور در تیم‌های پاس، پرسپولیس و تراکتور ایران را دارد در این فصل هدایت تیم آلتای‌اسپور ترکیه را بر عهده داشت؛ تیمی که محمد نادری، مدافع سابق استقلال هم در آن عضویت دارد. دنیزلی اخیرا به‌دلیل مشکلات مالی از هدایت آلتای اسپور استعفا کرده و به همین دلیل فرصتی دست داد تا بعد از مدت‌ها پای گفت‌وگویی با این چهره ویژه بنشینیم. او در گفت‌وگو با همشهری درخصوص شرایط خودش صحبت کرده و به سؤالاتی درباره احتمال بازگشت به لیگ ایران نیز پاسخ داده است.

*از شرایط آلتای اسپور و دلایل استعفای خودتان بگویید.

روزی که این تیم به سوپرلیگ آمد، ما با هیأت‌مدیره جلسه داشتیم و قول دادند که ۷، ۸ بازیکن خوب و سطح‌اول بگیرند ولی بعد از چند بازی هرچه اصرار کردم، گفتند بودجه‌مان خیلی کم است و نمی‌توانیم به قول‌های خودمان عمل کنیم. بیشتر بازیکنان این تیم از لیگ‌یک آمده بودند، یعنی در حد سوپرلیگ نبودند. با وجود اینکه چندین‌بار جلسه گذاشتم و به مسئولان باشگاه گفتم تیم ضعیف است و باید بازیکن بگیریم، دائما امروز و فردا کردند. من هم آدمی نیستم که حرفم را ۲ بار بگویم، پس روی اصول خودم ماندم و استعفا دادم. ارزش مالی کل بازیکنان من به اندازه یک یا ۲ بازیکن گالاتاسرای یا فنرباغچه بود؛ یعنی اینقدر بودجه‌مان ضعیف بود.

*شما محمد نادری را از استقلال جذب کردید. شرایط او را در طول فصل چطور دیدید؟ آیا بازیکن دیگری هم می‌خواستید جذب کنید؟

محمد نخستین‌بار از طریق باشگاه به من معرفی شد. پیش از آن اصلا محمد نادری را نمی‌شناختم. از طریق منیجرهایش که در بلژیک بودند، با باشگاه آلتای ارتباط برقرار کرده بودند و به من معرفی شد. من هم تنها کاری که کردم، این بود که از ناصر صادقی (دستیار و مترجم دنیزلی در پاس و پرسپولیس) سؤال کردم که این بازیکن را بگیرم یا نه. صادقی هم تأیید کرد که بازیکن خوبی است و او را بگیرم.

*از عملکرد نادری راضی بودید؟

بله، در بازی‌هایی که برای من انجام داد، فوق‌العاده راضی بودم. فکر می‌کردم به تیم ملی هم دعوت می‌شود و تعجب می‌کنم چرا او را به تیم‌ملی ایران دعوت نمی‌کنند.

*بحث حضور رامین رضاییان در تیم آلتای اسپور مطرح شده است. آیا شما او را می‌خواستید؟

نه، من بازیکن دیگری نمی‌خواستم. فقط یک جوان ۱۷ ساله ایرانی به نام فرجام بود که در تمرینات ما شرکت می‌کرد و سنش داشت به ۱۸ می‌رسید. قرار بود نام او را برای جذب به باشگاه بدهیم که با استعفای من کنسل شد.

*آیا همچنان لیگ ایران را پیگیری می‌کنید؟

لیگ ایران را برخی مواقع از طریق ناصر تعقیب می‌کنم. در این حد تعقیب می‌کنم که الان می‌دانم چه تیم‌هایی صدر جدول هستند و چه تیم‌هایی انتهای جدول.

*ممکن است روزی دوباره برای مربیگری به ایران بیایید؟

هیچ‌چیز معلوم نیست. شغل ما مربیگری است و ممکن است هر جایی برویم. اگر پیشنهادی از ایران باشد، چرا قبول نکنم؟ به‌خصوص که می‌دانم کار کردن با بازیکنان ایرانی خیلی راحت است. دیگر باید ببینیم قسمت چه می‌شود.

*شما در تیم‌های پاس و پرسپولیس خاطرات خوبی از خودتان به جا گذاشتید. آنجا با وجود اینکه قهرمان نمی‌شدید، اما شایسته و زیبا بازی می‌کردید ولی این اتفاق در تراکتور نیفتاد. دلیلش چه بود؟

من فلسفه فوتبالم همیشه تهاجمی و رو به جلوست. در هر شرایطی تیمم را رو به جلو هدایت می‌کنم و از بازی دفاعی خوشم نمی‌آید. دوست دارم تماشاگرانی که می‌آیند بازی را ببینند، لذت ببرند. حتی اگر ببازیم، تماشاگر باید لذتش را از فوتبال ببرد. در پاس و پرسپولیس همین فوتبال را بازی کردیم اما بدشانسی گریبانگیرم شد و نتوانستم مقامی بیاورم. درباره تراکتور دیگر همه خودشان می‌دانند آنجا چه مسائلی وجود داشت. من هیچ‌وقت راجع به تیم قبلی‌ام صحبت نمی‌کنم ولی خودتان همه‌چیز را می‌دانید.

*در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا چه صحبتی دارید؟ آیا مشابه چنین چیزی در ترکیه هم وجود داشته است؟

من کم و بیش می‌دانم که پرسپولیس و استقلال از لحاظ بودجه در مضیقه هستند و این مسئله در کل دنیا اتفاق افتاده است. در ترکیه هم تیم‌هایی مثل گالاتاسرای، بشیکتاش، فنرباغچه و... به‌دلیل مشکلات مالی سرمربیان خود را از دست دادند و الان کم و بیش دارند با مربیان ترک ادامه می‌دهند. همه اینها به‌خاطر مسائل مالی است. این روزها در فوتبال ترکیه هم مسائل و مشکلات مالی به‌شدت تأثیرگذار است و تیم‌ها دارند کم می‌آورند. البته در کل حذف استقلال و پرسپولیس جای تأسف دارد و تماشاگران فوتبال در آسیا ضرر می‌کنند چون این دو تیم به مسابقات رونق می‌دادند و تماشاگران را به استادیوم می‌آوردند. من خودم شاهد این مسئله بودم چون هم با پاس و هم با پرسپولیس در آسیا بودم. حیف شد. صددرصد با این اتفاق، فوتبال آسیا یک مقدار دچار ضعف می‌شود.

*در مورد شرایط تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی صحبتی دارید؟ در ایران برخی‌ می‌گویند باید با مربی بزرگ‌تری به جام‌جهانی برویم.

اینکه مربی تیم ملی چه‌کسی باشد، مهم نیست. مهم این است که همه بازیکنان، سرمربی را قبول داشته باشند و دو طرف بتوانند همدیگر را درک کنند. در غیر این صورت صددرصد نمی‌توانند نتیجه بگیرند. هم‌اکنون من شناخت زیادی روی سرمربی تیم ملی ایران ندارم. در هر صورت امیدوارم تیم ملی ایران به جام جهانی برود و در آنجا هم شاهد بازی‌های زیبایش باشیم. در گذشته هم بازی‌های تیم‌ملی را در جام‌جهانی تعقیب کردم. بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند و امیدوارم اگر امسال هم به جام‌جهانی رفتند، همین فوتبال تکنیکی و روبه‌جلو را ارائه کنند.

کد خبر 652492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha