شاخص کل بورس امروز با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد.

بورس

به گزارش همشهری‌ آنلاین، امروز یکشنبه ( ۴ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد. 

اما شاخص کل (هم‌وزن) منفی بود و با ۴ هزار و ۲۷۳ واحد کاهش به ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. امروز در بازار سرمایه  ۲۳۹ نماد صف فروش و فقط ۲۳ نماد صف خرید بودند.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۶ هزار و ۲۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، فارس، کچاد، تاپیکو، وامید، فولاد و جم بیشترین تاثیر  منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای خودرو، شتران و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.  

اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود ۱۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۶۰ هزار و  ۴۲۰ معامله بود.

امروز نمادهای شگویا، مارون، شاوان، سمگا، کگهر، شبصیر و  فجهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای سرچشمه، وهور و تجلی نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.  

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین،  آخرین قیمت ۲۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۴۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دوهزار و۲۴۵میلیارد تومان رسید.

اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی ۷۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «تجارت عمده فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «تاپیکو» و «نوری» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وحافظح»، «خودرو» و «قرن» معطوف بود.

کد خبر 652335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    4 0
    از حمایتهای بی دریغ جناب رییس جمهور ؛ جناب رضایی و وزیر محترم اقتصاد و نمایندگان محترم بسیار سپاسگذاریم لطفا از فردا دست حمایتتان را از سر بازاربردارید
  • TR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    هر چقدر پول از بورس خارج بشه همانقدر پول ها میره طرف رمز ارز ها
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    درورد بر همه کاندیدای انتخابات که دروغ گفتن را به حد طبیعی و عادی نزد ملت عرضه کردن .........
  • رضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    تا کی باید گول مسئولین بالای این کشور را باید بخوریم. دار و ندارمون از بین رفته تنها به علت باور کردن دروغ گوهای مملکت.
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    معمولا برای دهه فجر یه کارهایی که دولت بتونه ارایه بده انجام می شد به نظر می اد امسال اونم برعکس شده است . کاش امشب آقای رییسی عکسی از نقشه بازار سرمایه را در تلویزیون به عنوان نتیجه وعده های انتخاباتی و عملکرد دوات 13 ام به مردم نشان دهد تا مردم ببینند چه کاری شده کارستان
  • TR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    قانون جدید بازار سرمایه را تصویب کنید رمز ارزها را بصورت صندوق یا شرکت به بورس بیاورید و این افتضاح را جمع کنید