مهمترین نیاز کودکان کار بعد از تامین معیشت، آموزش و تحصیل است که طبق آمار بیش از ۷۰ درصد از این کودکان در شهر تهران، بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند. از این رو، شهرداری منطقه ۹ با فراهم آوردن امکان تحصیل کودکان کار، قصد دارد فرآیند حمایت های اجتماعی را تکمیل کند.

کودکان بازمانده از تحصیل

همشهری محله _سحر جعفریان: مهمترین نیاز کودکان کار بعد از تامین معیشت، آموزش و تحصیل است که طبق آمار بیش از ۷۰ درصد از این کودکان در شهر تهران، بازمانده از تحصیل شناسایی شده اند. از این رو، شهرداری منطقه ۹ بر آن شده است تا با فراهم آوردن امکانات تحصیل کودکان کار، فرآیند حمایت های اجتماعی را تکمیل کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۹ ضمن اعلام این خبر می گوید: «در این طرح که از ابتدای دی ماه اجرا شده، ۳۵ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع سنی ۱۰ تا ۱۳ سال در حال آموزش هستند. این کودکان به دلایلی از جمله نداشتن شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر و فقر مادی، یا هرگز به مدرسه نرفته‌اند و یا پس از مدتی ترک تحصیل کرده اند.»

«مجید محمد سمنانی» می افزاید: «در این طرح ۳۵ کودک کار، ۴۸۰ ساعت آموزش دیده و مدرک لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دریافت می کنند. این دوره آموزشی شامل مقطع اول تا سوم با محتوای ۲ کتاب آموزشی مصوب آموزش و پرورش بوده که برای کودکان کار در مرکز پرتوی منطقه ۹ تدریس می شود. کودکانی که در آزمون نمره قبولی آورده و موفق به گذر از مرحله اول شده اند، در مرحله بعد ۶۲۰ ساعت آموزش برای مقطع تحصیلی چهارم و پنجم ابتدائی را می گذرانند.»

مراکز ارائه خدمات اجتماعی به کودکان کار و خیابان، با عنوان «پرتو» اوایل دهه ۹۰ توسط سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با همکاری سازمان های مردم نهاد در مناطق کم برخوردار تهران با هدف کاهش آسیب کودکان کار تاسیس شده است، مهم ترین کارکرد این مراکز فراهم آوردن امکانی برای تحصیل رایگان کودکان کار و همچنین حمایت اجتماعی از خانواده های این کودکان است.

کد خبر 652277

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha