مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
۲ نفر

با ورود مدل­ های متنوعی از لوازم آرایشی به بازار طی چند سال اخیر بازار فروش این محصولات رونق خوبی داشته و خانم­ ها راحت ­تر به محصولات مورد نیازشان دسترسی پیدا کرده­ اند. خرید بهترین محصولات آرایشی امروزه در ایران کار دشواری نیست اما هنوز هم داشتن آرایشی بی­نقص و زیبا برای بسیاری از خانم­ ها دشوار و زمان­بر است.

image-20220123133028-1.jpeg

میکاپ صورت هنری است که نیاز به آموزش نکات خاصی دارد و با دانستن این نکات کسانی که سررشته­ای در هنر و میکاپ ندارند می­توانند یک میکاپ زیبا داشته باشند. اگر قصد دارید کمی بیشتر در مورد آرایش و نکات مربوط به آن بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

استفاده از محصولات باکیفیت

توجه داشته باشید که داشتن میکاپی زیبا بدون داشتن لوازم آرایشی مرغوب تا حدی غیرممکن است. محصولاتی که استفاده می­کنید در کنار تکنیک­های آرایشی کیفیت آرایش شما را تضمین می­کند و نبود هر کدام از این دو مورد باعث می­شود به نتیجه مورد نظرتان نرسید.

شما به حداقل­های آرایشی احتیاج خواهید داشت. بعضی از ضروری­ترین محصولات آرایشی را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

۱-پرایمر

فرقی ندارد برای یک مهمانی آرایش کنید یا برای رفتن به خرید. پرامر اولین قدم آرایش است. استفاده از پرایمر زیر آرایش باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می­شود.

پرایمر دقیقا چیست؟ پرایمر پایه‌ای برای زیرسازی آرایش است که به نرم‌تر شدن و ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند. پرایمرها ژل­ه ایی صاف ابریشمی هستند که خطوط و منافذ روی صورت شما را پر می­کنند، بافت های ناهموار را صاف می­کنند و پوست ایده­آلی برای آرایش شما ایجاد می کنند.

اگر می‌خواهید روی پوست حساس اطراف پلک‌هایتان پرایمر بزنید حتماً یک محصول اختصاصی برای این قسمت پیدا کنید. پلک‌های ما می‌توانند چربی را در طول روز جمع‌آوری کنند و باعث ایجاد ظاهری «چروک» در سایه چشم شوند. استفاده از سایه و خط چشم روی پلک چرب باعث ایجاد ناهمواری روی پلک خواهد شد.

۲-رژ گونه

اگر می­خواهید کمی رنگ و شادابی به پوست خود اضافه کنید، رژگونه کلیدی­ ترین محصول آرایشی برای شماست. برای استفاده از رژگونه خود از یک براش متراکم با پرزهای فراوان استفاده کنید. در خرید رژگونه به اصل بودن آن توجه کنید تا هنگام استفاده از آن کرم پودری که زده ­اید پاک نشود. برندهای محبوب رژگونه در ایران شامل لدورا؛ بورژوا، رولوشن و فلورمار هستند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

رژگونه صورتی از بهترین مواردی است که می­توانید برای داشتن یک میکاپ لایت و طبیعی از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از رژگونه صورتی، آن را فقط روی سیب گونه ­ها خود بزنید. رژگونه صورتی برای تقلید از برافروختگی طبیعی بدن شما طراحی شده است که در طی آن خون در گونه های شما جمع می شود.

۳-کانسیلر

نکات مهم برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون نقص

دو دسته اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و استیکی

کانسیلر مایع برای مواقعی که می­خواهید ناحیه وسیعی از صورتتان را بپوشانید بهترین است. کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد پوششی سبک هستند، به ویژه در نواحی چین و چروک مانند اطراف چشم و دهان، خوب عمل می­کند. کانسیلرهای استیکی و فشرده برای پوشش‌های سنگین‌تر در نواحی کوچک‌تر و خاص‌تر صورت مانند جای جوش و لک مناسب هستند. کانسیلر به یکدست شدن پوست کمک می­کند.

بهترین کار این است که دو رنگ کانسیلر بخیرید. یک رنگ کمی تیره با تناژ قرمز یا صورتی و یک رنگ روشن برای زیر چشم. می­توانید برای پوشاندن لکه های تیره، جوش ها و سایر لک های صورت از کانسیلر رنگی استفاده کنید. از کانسیلر روشن­تر برای برجسته سازی قسمت­هایی مثل گونه­ ها استفاده کنید.

۴-کرم پودر

تقریبا مهمترین قسمت میکاپ، زدن کرم پودر است. کرم پودر باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود و کیفیت کرم پودر از اصلی ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. بازار از محصولات بی­ کیفیت اشباع شده و اگر سلامت پوستتان بیش از قیمت محصولی که می­خرید ارزش دارد به دنبال کرم­ پودر باکیفیتی باشید. برندهای مک، لورال، استی لادر و میبلین از بهترین کرم پودرها برای پوست در بازار ایران هستند. خرید از برندهای معتبر در داشتن یک میکاپ حرفه­ای تاثیر بسزایی دارد.

۵-آرایش چشم

برای آرایش چشم موارد مختلفی برای استفاده وجود دارند. ریمل، انواع سایه و خط چشم برای یک آرایش حرف ه­ای لازم است. بعضی افراد علاقه­ای به زدن خط چشم ندارند و تنها با زدن ریمل و یک سایه لایت آرایش خود را تکمیل می­کنند. استفاده از این موارد سلیقه ­ای است و به فرم چهره شما بستگی دارد.

روتین پوستی

نکات مهم برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون نقص

روتین پوستی برای داشتن یک آرایش بی­ نقص بسیار مهم است. زیبایی پوست صورت منجر به یک آرایش زیبا خواهد شد. اگر پوستی پر از جوش و منافذ باز و آلوده دارید بهتر است قبل از آرایش پاکسازی عمیقی انجام دهید. انواع کرم­ ها و روغن ­ها برای مراقبت از پوست در بازار موجود هستند و هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. شما با توجه به نیاز خود می­توانید محصولی مطابق با پوست خود را استفاده کنید. فراموش نکنید که نیاز به بخور و استفاده از انواع ماسک ­های دست ساز برای به صورت هفتگی باید انجام پذیرد تا سلامت پوستتان تامین شود. در ادامه بعضی از محصولات مناسب برای روتین پوستی را برایتان شرح می­دهیم.

سرم ها: این یک محلول سبک وزن است که به راحتی توسط پوست جذب می­شود. سرم­ها با کاربرد­های مختلفی برای روتین پوستی تولید می­شوند. برخی از سرم ها به شما کمک می­کنند تا پوست را مرطوب کنید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید، در حالی که برخی دیگر حاوی موادی هستند که به روشن شدن پوست کمک می­کند.

لوسیون ها: لوسیون ها رایج ترین نوع مرطوب کننده هستند و می­توانند برای انواع پوست مفید باشند. لوسیون هایی را انتخاب کنید که برچسب "غیر کومدوژنیک" دارند. این محصولات برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ طراحی شده اند.

کرم ها: اگر پوست خشک شما به کمک بیشتری نیاز دارد، ممکن است به یک مرطوب­ کننده قوی احتیاج داشته باشید. بافت خاص کرم­­ ها به آبرسانی بیشتر پوستتان کمک خواهد کرد. کرم ­های روز را می­توان به ­عنوان پایه زیر آرایش استفاده کرد، اما کرم های شب به گونه­ای طراحی شده ­اند که رطوبت بیشتری را در هنگام خواب به پوست شما می­دهند و برای پایه آرایش مناسب نیستند.

روغن ها: اگر به مرطوب سازی بیشتر نیاز دارید، روغن ها را در نظر بگیرید. برخی از روغن‌ها می‌توانند گزینه‌ای عالی برای افرادی با پوست خشک، حساس یا معمولی باشند. با این حال، اگر مستعد آکنه هستید یا با پوستی به شدت چرب دارید، باید از محصولات مرطوب کننده حاوی روغن خودداری کنید.

ابزار آرایشی

پس از انجام روتین پوستی و انتخاب محصول آرایشی، ابزارهایی را که برای اعمال آن استفاده خواهید کرد، در نظر بگیرید. برخی از خانم ­ها ترجیح می­دهند از انگشتان خود استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ابزارهای زیبایی مانند برس و اسفنج را انتخاب می­کنند. اگر به دنبال پوششی سبک هستید، انگشتان شما ممکن است وسیله مناسبی باشند و برای میکاپ­های تخصصی ­تر نیاز به براش ­هایی با سایز­های مختلف و اسفنج ­های آرایشی دارید.

با رعایت تمامی نکات ذکر شده پوستی سالم خواهید داشت و می­توانید از داشتن آرایشی جذاب و زیبا لذت ببرید.

نویسنده: سارااقبالی

کد خبر 652118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha