امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان در راس یک هیأت برای اشتراک در نشستی درباره افغانستان راهی نروژ شد.

وزیرخارجه طالبان راهی نروژ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، او ظهر امروز (شنبه، ۲ بهمن ماه) توسط هواپیمای «خصوصی» میدان هوایی کابل را به مقصد اسلو ترک کرد.

عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توییتی نوشته که قرار است متقی با نمایندگان نروژ و شماری دیگر از کشورها و همچنین شهروندان افغانستان در اسلو درباره مسائل بشردوستانه، سیاسی، آموزشی و اقتصادی بحث و گفت‌وگو کند.

ناروی قرار است به تاریخ ۲۳ تا ۲۵ ماه جاری میلادی میزبان نشستی درباره افغانستان باشد.

وزارت خارجه این کشور می‌گوید، اقشار مختلف جامعه‌ افغانستان در این نشست دعوت شده‌اند.

این وزارت دیروز در اعلامیه‌ای گفت: «برای این‌که بتوانیم به جمعیت غیرنظامی در افغانستان کمک کنیم، ضرور است که هم جامعه بین‌الملل و هم اقشار مختلف جامعه‌ی افغانستان با طالبان گفتگو کنند.»

آنیکن هویتفلد؛ وزیر خارجه‌ نروژ گفته است: «ما در مورد انتظارات خود از طالبان، به‌ویژه در مورد آموزش دختران و حقوق بشر، از جمله حق زنان برای مشارکت در جامعه، شفاف خواهیم بود.»

وزارت خارجه‌ نروژ تاکید کرده است که این گونه نشست‌ها مشروعیت‌بخشی یا به رسمیت‌شناختن طالبان نیست، اما باید با کسانی که عملا افغانستان را کنترل می‌کنند، گفت‌وگو شود. این وزارت افزوده است: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که وضعیت سیاسی به یک فاجعه‌ی انسانی بدتر منجر شود.»

کد خبر 651975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میترا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    4 2
    اینها حتی لباس پوشیدن هم بلد نیستند چه برسد به مملکت اداره کردن؟
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 1
    حقوق زنان از نظر غرب یعنی امثال فمن و ادامه طرح های براندازی یعنی اگر اون حقوق زنانه مال خودشون باشه هیچ کشور واقعا اسلامی اون مدل حقوق زنان نمی خواد طالبان هم کاملا حق داره با فمینیست ها برخورد کنه .
  • بهرام IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 1
    همشهری، این ""گروه خشن"" ساخته ویلیام هولدن، برای حقوق زنان که در تیتر اورده ای، به سوئد سفر نمیکنند. وزیر خارجه سوئد این را مطرح کرده است. یه لحظه فکر کن که طالبان برای حقوق زنان بروند به سوئد.