رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از اصلاح لایحه دولت درباره سن بازنشستگی توسط این کمیسیون و حذف بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه مربوط به افزایش مدت خدمت به ۳۲ سال پیش از بازنشستگی خبر داد.

مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱  افزود: علاوه بر حذف بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی، بند مربوط به محاسبه حقوق بازنشستگی از متوسط حقوق ۲ سال به ۳ سال نیز توسط کمیسیون تلفیق از لایحه دولت حذف شد.

همچنین بند مربوط به محاسبه حقوق بازنشستگی از متوسط حقوق ۲ سال به ۳ سال نیز توسط کمیسیون تلفیق از لایحه دولت حذف شد.

نهایی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی و تأیید در شورای نگهبان است.

کد خبر 651861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • طایفه IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 2
    غیر از این از نمایندگان محترم مجلس انتظار نمی رفت . امید و ا ریم در صحن علنی مجلس تصویب و سپس شورای محترم نگهبان تایید گردد .
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 3
    با توجه به وضع بد معیشتی با پیگیری های دولت و حمایت مقام معظم رهبری از بهبود معیشت بازنشستگان و اجرای عدالت در پرداختها در مجلس مصوب شد و شورای نگهبان تایید کرد که بازنشستگان باید 90 درصد حقوق مشاغل همتراز را دریافت نمایند و امروز در کمال تاسف نمایندگان مجلس به طرحی رای می دهند که باعث کاهش دریافتی بازنشستگان به رغم تورم بالای باقیمانده از دولت قبل می باشد تغییر حقوق بازنشستگان از میانگین 2 سال آخر به میانگین 3 سال آخر علاوه بر کاهش حقوق بازنشستگان زیر سوال بردن یک قرارداد بزرگ مدنی بین کارمندان و سازمانهای بازنشستگی می باشد اگر کارمندی 27 سال مبالغ کسورات بازنشستگی را براساس فرمول دریافت میانگین دو سال آخر پرداخت کرده است آیا از نظر قانونی نمایندگان منتخب مردم اجازه دارند در سالهای آخر این میانگین را تغییر دهند؟ اگر سازمانهای بازنشستگی با انتصاب مدیران کارنابلد و خیانت در امانت سرمایه های کارگران و کارمندان امروز سازمانها را دچار چالش کرده اند چرا تاوان آن را مردم عادی پرداخت کنند؟ چرا با عوامل بی ثباتی این سازمانها و حیف و میل دارایی بازنشستگان برخورد نمی شود؟
  • فهیم IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    2 0
    درود برشما