حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی در صبح روز جمعه به یک زندان در شهر صعده در شمال یمن به کشته شدن دست کم ۶۰ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر انجامید.

YEMEN

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین از طرف دیگر در یک حمله جداگانه به یک مرکز مخابراتی بندر حدیده در غرب یمن، شبکه اینترنت این کشور قطع شد.

این زندان در شهر صعده به ع نوان مرکز بازداشت کارگران مهاجری که از یمن عبور می‌کنند، در ساعات ۲:۳۰ بامدد به وقت محلی مورد حمله هوایی قرار گرفت و چندین نفر در زیر آوار مدفون شدند. کارگران در ساعات شب هنوز در حال تلاش برای کنار زدن آوار برای نجات افراد به دام‌افتاده در زیر آن هستند.

بیمارستان‌های مجاور از زخمی‌ها پرشده‌اند و  دیگر نمی‌توانند بیماران جدیدی را پذیرش کنند. 

احمد مهات، رئیس نمایندگی «پزشکان بدون مرز» در یمن گفت: «بر مبنای شنیده‌های من از همکارانم در صعده، شمار زیادی از جنازه در محل حمله هوایی وجود دارد و بسیاری از افراد هم مفقود هستند. در حال حاضر نمی‌توان گفت چند نفر کشته شده‌اند. بیمارستان الجمهوریه در این شهر تا به حال حدود ۲۰۰ مجروح پذیرش کرده است و می‌گوید دیگر نمی‌تواند بیماران بیشتری را بستری کند.»

مری الن اوکانل، استاد دانشکده حقوق نوتردام در آمریکا در واکنش به این حمله گفت: «اخبار حمله هوایی سعودی‌ها به یک زندان - یک محل غیرنظامی حفاظت‌شده- و از کار انداختن شبکه اینترنت یمن مصیبت‌بار است، اما باعث تعجب نیست. رئیس‌چمهور بایدن در کنفرانس خبری اخیرش نشان داد که هیچ تلاشی برای پایان دادن به جنگ یمن نمی‌کند. این جنگ برای غیرنظامیان به حدی فاجعه‌بار رسیده است. آمریکا وظیفه دارد این جنگ را پایان دهد، ار اصول قوانین بین‌الملل پیروی کند، یعنی از حمایت از حملات سعودی‌ها دست بردارد.»

کد خبر 651741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 1
    آرامکو را برادران حوثی نابود میکنند.انشالله
  • یاسین IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 1
    آرامکو سلام