وزیر امور خارجه ترکیه برای اولین‌بار طی سیزده سال اخیر، با همتای خود در رژیم صهیونیستی تماس گرفته و حال او را پس از ابتلا به ویروس کرونا جویا شد.

وزرای خارجه ترکیه و اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه پنجشنبه با «یائیر لاپید» همتای خود در رژیم صهیونیستی تماس تلفنی برقرار کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این اولین تماس تلفنی میان وزرای امور خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی طی سیزده سال گذشته است.

کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد چاوش‌اوغلو در این تماس تلفنی، جویای احوال لاپید و وضعیت ابتلای او به ویروس کرونا شده است.

این در حالی است که مدت‌ها از ابتلای وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به کرونا می‌گذرد و او از قرنطینه نیز خارج شده است.

جروزالم پست نوشت، طرف ترکیه‌ای هیچ بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی منتشر نکرده است.

این تماس تلفنی پس از آن انجام می‌شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرده احتمالا با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

هفته گذشته نیز دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان به هرتزوگ مرگ مادرش را تسلیت گفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر نیز در تماسی تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی بر «اهمیت روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت و ثبات خاورمیانه» تأکید کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه با در تماس پیشین خود با هرتزوگ با بیان اینکه روابط آنکارا و تل‌آویو در حال توسعه است، گفته بود که روابط دو طرف برای امنیت و ثبات منطقه حیاتی است.

اردوغان اشاره کرده بود که به‌رغم وجود اختلاف میان تل‌آویو و آنکارا درباره مسئله فلسطین، روابط دو طرف در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری در حال توسعه است.

کد خبر 651686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha