رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور از کاهش دمای ۱۲درجه‌ای خبر داد.

برف‌ در تورنتو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در مازندران و گلستان، بارش برف و باران، در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی استان سمنان و شرق استان تهران، برف و وزش باد شدید و کولاک برف و نیز در خراسان رضوی و جنوبی، سبب بارش پراکنده می‌شود. شدت بارش در مازندران و گلستان خواهد بود.

وی افزود: تا اواخر وقت امروز (اول بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد، شدید خواهد بود و در برخی مناطق از شرق و جنوب شرق کشور امکان خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از قم، نیمه جنوبی سمنان و اصفهان، می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود وهمچنین در جنوب غرب کشور ورود گرد و خاک از کشور عراق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دمای ۱۲ درجه‌ای در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲درجه رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، از یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) تا پایان هفته، ماندگاری هوای سرد و روند کند افزایش دما در حدود ۵ درجه را در کشور خواهیم داشت و از روز شنبه (دوم بهمن‌ماه) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه و شنبه (اول و۲ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر امروز جمعه، مواج و توفانی هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران فردا شنبه (دوم بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۶ درجه سانتیگراد، در روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۲- و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان افزود: طی امروز (اول بهمن‌ماه) سنندج با بیشینه دمای ۶- درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان‌ کشور لقب می‌گیرد و فردا (دوم بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با دمای ۴- درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

کد خبر 651625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • میهمان IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    31 3
    از بندر ترکمن در ساحل دریای خزر تا هندیجان در ساحل خلیج فارس یخ زدگی داریم
  • وحید IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    13 7
    دست مسئولان درد نکنه انگار بااین سرما قطع گاز نداشتیم.ان شالله هم نباشه
  • جواد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    19 2
    بنده ساکن تبریز هستم دوسه روزه دماسنج ،شبها 16وگاهی 17درجه زیر صفر رانشان میدهد حتی روزها هم از 6درجه منفی کمتر نمیشود ،لطفا یا خبر ننویسید اگرمینویسید صحیح گزارش بدید
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      4 2
      بابا تو هم یادشون ننداز
  • یقعهخآدلادد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    23 2
    عراق جز مزاحمت برای ایران چیزی نداشته اون از جنگش اینم از گرد و غبارش
  • د.روشن IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    25 3
    توهمدان سر ظهری دما زیرمنفی ۱۲است شب که منفی۱۷ رو رد میکنه
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      2 2
      که البته در مورد هیچکدوم مقصر مردمش نیستند
  • میترا IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    12 2
    چه در فصل گرم و.چه در فصل سرد، درجه دمای دقیق را اعلام نمیکنن
  • آرش صفوی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 5
    خیلی خوب
  • بابک IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 3
    خیلی خیلی افت داره که خبرها رو بدون ویرایش و بدون تحقیق درج میکنید البته این خبر نه از مرکز ناسا و نه از مریخ است که صخت وسقم ان کار پیچیده ای باشه اخه هوا شناسی و اعلام دمای استانها؟؟؟؟
  • بابک IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    5 1
    کرمانشاه بشدت سرده و دماسنج منفی 15 رو نشون میداد