ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که در آن یک دختربچه برای اولین بار توانایی شنیدن را از طریق کاشت حلزون در گوش به دست آورده است.

ناشنوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، «ما اصالتا بابلسری هستیم و واکنش مردم هم به این ویدئو فوق‌العاده بود».

این اولین واکنش پدر و مادر یاسمین به سوال ما بود. پدر یاسمین در توضیح نحوه شنیدن یاسمین می‌گوید: «خب فرزند من نمی‌شنید و ما از وقتی یاسمین در برابر صدای تلویزیون و باقی صداهای محیط، واکنشی نشان نمی‌داد متوجه ضعف در شنوایی اش شدیم. بنابراین به سراغ آقای «منادی» شنوایی‌سنج رفتیم و ایشان هم با معاینه اولیه و تست‌هایی که از یاسمین گرفت، متوجه شد که یاسمین به کل نمی‌شنود و این‌طور شد که دختر من به فهرست عمل اضافه شد. ابتدا قرار بود در تهران عمل شود که آقای منادی هماهنگی هایی را با دکتر کیاکجوری انجام داد، در نهایت تصمیم بر این شد اولین عمل حلزون گوش در بابل روی یاسمین که آن موقع سه سالش بود، انجام شود. این شد که ما مدت شش ماه در نوبت عمل بودیم و بعد از این که به لطف خدا عمل شد، بعد از ۴۵ روز با نصب دستگاه شنوایی سنجی، آن ویدئو که در شبکه های اجتماعی پربازدید شد، ضبط شد. الان هم او هفته‌ای ۲ تا ۳ بار در کلاس‌های گفتار درمانی و شنوایی شرکت می‌کند. پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است در حدی که الان می‌تواند بابا و مامان هم بگوید. راجع به هزینه‌ هم باید بگویم،  زیاد نشد، تقریبا شش میلیون برای بیمارستان بود که بعد از مدتی از طریق بیمه روستایی و توسط بهزیستی، نصف آن به ما پرداخت شد. در کل فوق‌العاده بود، شما فرض کنید بچه‌تان بعد از ۳-۴ سال و بعد از یک عمل سنگین بشنود و بتواند حرف بزند، این فوق‌العاده است. نمی‌توانم آن حس را برای شما بازگو کنم، انگار دنیا را به ما داده بودند. یاسمین ما که به واسطه نشنیدن توانایی صحبت کردن هم نداشت، حالا هم می‌تواند حرف بزند و هم بشنود. واقعا دست آقای منادی و کیاکجوری درد نکند».

نتوانستم در آن لحظه گریه نکنم

مادر یاسمین هم که در آن ویدئو بود، در توضیح این اتفاق و حس نابش در آن لحظه می‌گوید: «برای هر مادر و پدری وقتی اولین بار صدای فرزندش را بشنود، حس بی‌نظیر و لذت‌بخشی است. من هم وقتی بعد از سه سال یاسمین در مطب دکتر به صدای من واکنش نشان داد، نتوانستم گریه نکنم. این حس خیلی عالی بود بهترین حس برای من و همسرم. یاسمین من حالا هم می‌شنود، هم حرف می‌زند و با این که روند درمانی سختی را پشت سر گذاشته و هنوز هم کلاس می‌رود؛ اما ما شاکریم و امیدوار که روز به روز بهتر شود. یاسمین تک فرزند ما نیست، یک برادر بزرگ تر شش ساله دارد که خداراشکر سالم است. در پروسه درمان یاسمین با خیلی‌ها آشنا شدم، کودک من و دو کودک دیگر سه نفر اولی بودند که در مازندران عمل شدند اما یاسمین نسبت به همه آن‌ها هم بزرگ تر بود و هم ناشنواتر، همچنین توانایی ادای کلمات را هم نداشت. بازخوردهای بعد از آن ویدئو هم بی‌نظیر بود، همسایه‌ها، آشنایان و هرکسی از دوستان که این ویدئو را دید، اشکش درآمد و خیلی خوشحال بود. یادم هست که به ما می‌گفتند خیلی کیف کردیم، مثل حس الان ما، وقتی که یاسمین را صدا می‌زنیم و در جواب می‌گوید، بله».

کد خبر 651438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha