مدیریت ضعیف مسئولان کردستانی شادی بارش نعمت برف را برای مردم این استان به تلخی ناشی از عدم ارائه مطلوب خدمات شهری تبدیل کرده است.

سنندج

به گزارش همشهری آنلاین، بارش سنگین برف در دو روز اخیر در سطح استان طی ۱۵ سال گذشته سابقه نداشت و این نزولات جوی موجب غافلگیری مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی شد.

از روز یکشنبه تا غروب دوشنبه بارش سنگین و کم سابقه برف در نقاط مختلف استان کردستان آغاز شد.

در شهر سنندج طی چهار روز اخیر از سه هزار دستگاه تاکسی کمتر از ۵۰ دستگاه مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند و عدم نظارت سازمان تاکسیرانی و فرمانداری موجب نارضایتی شدید مردم در این خصوص شده است.

گویا سمبه استاندار جوان کردستان نیز در ستاد مدیریت بحران استان زوری نداشته و هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی استان وسایل و تجهیزات خود را برای کمک به مردم بحران زده به کار نگرفتند و ده‌ها دستگاه مینی بوس که در پارکینگ ادارات سطح شهر سنندج و دیگر شهرهای استان خاک می‌خورند.

بدون شک اگر ستاد مدیریت بحران استان کار آمد بود باید از همان ساعات اولیه بحران تاکنون شاهد حضور مینی بوس‌ها و ماشین‌های شاسی بلند و مناسب زمستان در سطح خیابان‌های شهرهای استان بودیم تا مردمی که به ناچار برای رفع مشکلات درمانی و دیگر دغدغه‌هایشان مجبور به رفت و آمد هستند در سریع‌ترین زمان ممکن به مکان‌های مورد نظر برسند نه اینکه مجبور به پیاده روی چندین ساعتی و تقبل مخاطرات شکستگی دست و پا شوند.

عدم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در نمک پاشی و پاک سازی خیابان‌ها و کوچه‌ها در سنندج برای همه ساکنان این شهر نمایان است و عملاً بیش از یک میلیون نفر از جمعیت مردم کردستان در شهرستان‌های مختلف نارضایتی‌های خود را از این ناتوانی مدیریتی در فضای مجازی و اماکن عمومی اعلام کرده‌اند.

عدم نظارت فرمانداری‌ها و مدیریت مدیران کردستانی در شهرهای مختلف تا جایی است که حتی یک دستگاه جرثقیل برای رفع گرفتاری اتومبیل‌های شهروندان در معابر لغزنده و یخ زده مستقر نشده است و ده‌ها تصادف وسایل نقلیه تاکنون در سطح خیابان‌های اصلی و فرعی شهرهای استان به وقوع پیوسته است.

بخش‌های خدمات شهری شهرداری‌های استان در این آزمون طبیعی نمره منفی گرفتند و هم اکنون اکثریت محلات سنندج، سقز، بانه، مریوان و کامیاران پوشیده از برف و یخ بوده و شهروندان امکان تردد ندارند.

عدم پیش بینی مدیران شهری و مدیران ارشد استان از وقوع چنین حوادثی در کنار ناکارآمدی مدیریتی موجب شده که مشکلات مردم در این بحران دو چندان شود و مردمی که منتظر خدمت رسانی دستگاه‌های خدمت رسان باشند از این امر ناامید شده و خودشان وارد عمل شوند.

انباشت زباله در محلات سنندج به دلیل ناکارآمدی حوزه خدمات شهری و ضعف مدیریتی در این حوزه در کنار عدم برف روبی بسیاری از خیابان‌های سطح شهر بر مشکلات مردم افزوده است و تاکنون اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفته است و مسئولان گوش‌ها و چشم‌های خود را بر این واقعیت‌ها بسته‌اند.

بر اساس اعلام نظر هواشناسی این میزان بارندگی در استان بی سابقه نیست و می‌توان گفت در یک دهه اخیر کم سابقه بوده است اما مدیران و تصمیم گیران استانی و شهرستانی در این حادثه نشان دادند که از تجربه و توانایی کافی برای مدیریت بحران‌هایی این چنینی برخوردار نیستند.

بارش برف بی‌سابقه در کردستان | نان در سنندج کمیاب شد

کمبود نان در شهر سنندج

عدم نظارت اداره غله و سازمان‌های نظارتی بر نانوایی‌ها موجب تعطیلی خودسرانه بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر سنندج شده است و مردم در خیابان‌ها سرگردان شده‌اند.

به گفته صالحی مدیر کل غله استان کردستان بیش از ۸۰۰ واحد خبازی در سنندج مجوز دارند که متأسفانه به بهانه برودت هوا بسیاری از این واحدها به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند.

وی با هشدار به این واحدها اظهار کرد: با همکاری تعزیرات حکومتی پرونده‌های تعزیراتی برای این افراد تشکیل خواهد شد.

صالحی افزود: واحدهای آرد سازی استان هیچ مشکلی برای تأمین آرد استان ندارند و تنها در امر توزیع با مشکل ماشین آلات مواجه هستیم چون شهرداری‌ها اقدام به پاک سازی معابر نکرده‌اند و ماشین آلات ما نمی‌توانند آرد لازم را به همه واحدهای خبازی برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تا یکم بهمن سهمیه آرد همه خبازی‌ها را تحویل داده‌ایم اما متأسفانه یک سری افراد فرصت طلب با تعطیلی خودسرانه خبازی‌ها اقدام به احتکار آرد کرده‌اند.

موج جدید بارشی از روز پنجشنبه دوباره وارد استان خواهد شد و یخبندان همچنان بر استان حاکم خواهد بود لذا در ساعات آتی منتظر خواهیم بود که ستاد مدیریت بحران استان از انفعال خارج شده و مدیران و متولیان عضو این ستاد به کف خیابان‌ها آمده و از نزدیک به رفع دغدغه‌ها و مشکلات فراوان مردم بپردازند.

کد خبر 651334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • هیرا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    24 0
    واقعاواسه مسئولان استان متاسفم بنده پرستارم 2ساعت پیاده روی کردم تا به محل کارم برسم دوبارهم افتاده ام
    • تورج IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 0
      مردم بزرگوار سنندج که با نیم متر برف آنقدر سختی کشیدید ببینید ما در رشت با برفهای دو متری چی ها کشیدیم .آب قطع برق قطع سقف خونه خسارت دیده راهها بسته .امیدوارم هیج وقت برف سالهای ۸۳و۸۶و۹۲ رشت برای هیج هموطنی بلا نشه .
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    32 0
    حالا حکمت خدا را فهمیدید که چرا برف نمی فرسته...مردم از گرسنگی و سرما و صد البته از ناکارامدی مدیران خواهند مرد
  • زاگرس IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    38 1
    ستاد مدیریت بحران😂😂
  • علی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    31 0
    نمره منفی،شهرداری که خیلی بی عرضه است
  • اکو IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    23 0
    دولت تا کی میخواد در گزینش فقط و فقط به بعضی مسائل که در هیچ کجای دنیا اهمیت نداره توجه کنه.کی میخواد به کارامدی و تجربه اهمیت بده. شهردار سنندج ناکارمدیش فقط دامن خودشو نمیگیره مردم این رو از چشم نظام میبینند.شما افراد کارامدو بزارید در راس امور سعی نکنید فقط از داخل حلقه مشخص شده باشه تا مردمم به شما باور پیدا کنند.والا به خدا اگر شما به مردم خدمت کنید مردم اگه شما خودتونم بخواید برید به زور نمیزارند شما برید پس دیگر نگران چی هستید.گزینش در استان کردستان بر اساس یک سری عوامل که در بقیه استنها اینطور نیست و همینم باعث میشه با وجود بوجه زیاد همیشه عقب افتاده ترین استانیم.شما در باقی استانها به کارامدی نگاه میکنید برای گزینش اینجا به حضور در راهپیمایی و نماز جمعه
  • صدیق IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    18 0
    علاوه بر شهرداری استانداری و فرمانداری هم مقصرن .پیمانکاران بخش خصوصی چند ماه است دریافتی نداشته اند وبه همین بهانه از انجام کار خوداری کردن
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    16 0
    توعمرم همچین شهرداری رو ندیدیم اصلا وجود نداره واقعا جای آقای صیدی خالی چقدر کوشا وتلاشگر بود
    • US ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      12 0
      واقعا شرم اوره واسه مسولان و مدیران کجایدموقع انتخابات،خیلی قول‌ها میدن
  • پیمانکار IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    9 0
    با توجه به برودت هوا و سردی هوا مشکل اساسی شهرداری ها عمل نکردن پیمانکاران با شهرداری هستش چون هنوزه مطالبات ۲ سال پیش رو پرداخت نکردن چطور میخوان شهر رو اداره کنن اگر به موقع مطالبات پیمانکاران رو پرداخت می کردن الان به این وضع دچار نمیشدن
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 2
    استاندار کجا بود
  • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    5 0
    چند هزار نفر حقوق بگیر بی هویت از شهرداری حقوق میگیرند
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    7 0
    حیف به این درختانی که بایک تکان نیروهای شهرداری یاهرارگان مسئول میتونست نشکنه یانمک پاشی نکردن جاده هادیگه چه بوجه کلانی میخادنمیدونم این مسئولین خداوکیلی ازجنس مردم این استان نیستن یاازریشه مشکل دارن بامردم کردستان
  • ایرانی IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    چرا تاکسی رانی نضارت نمی کنه تاکسی ها سه برابر کرایه میگیرند نونوایی محله نایسر سه روزه تعتیله کسی نیست جواب بده کدام مسئول اخراین مورد راه دزدی نداره همه درتعطیلات زمستانیند مسولا خدا ازشان نگذره
  • شهروند IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    باید فورا مدیر بحران و شهردار سنندج استعفا بدن، مردم سنندج همچین مسئولان نالایق و بی سواد رو نمیخوان،
    • کامیار IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      اگر اهل با باشه تاکسی کارمیکنه / ولی جاده یخ زده و تصادف راچه کسی جواب میده / برای همین نمیصرفه کارکرد
  • مینا IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    4 1
    خیلی متاسفم برای مردم شهرمون که حتی آمبولانس ۱۱۵ هم جواب مریضهای اورژانسی رو نمیده.
  • AmirAli IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    8 0
    با سلام کدوم غافلگیری !!!!همه از یک هفته قبل می دانستند قراره برف بیاد البته اکثرا همیشه در همه نقاط کشور این اتفاق می افتد باران میبارد غافلگیر می شویم برف می بارد غافلگیر می شویم کلا در حال غافلگیری هستیم تا یک نعمت اسمانی می بارد همه جا فلج می شود همین تهران هم اگر همچین برفی می امد ببین چه اتفاقاتی که نمی افتاد
  • Rashed IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    5 0
    سلام همه از وضعیت این بحران خبر دارن من فقط میخوام بدونم شهردار فرماندار استاندار کجا هستند مخصوصا اعضای شورای شهر کجان باید جوابگو باشن وقت انتخابات هارت و پورت میکردن الان کجان دست آرمان تو برنامه چریکی شو درد نکنه خوب شست شون دمش گرم
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    واقعابرای‌ستادمدیریت‌بحران‌متاسفم‌که‌ازپس‌۵۰‌سانت‌برف‌برنیوم
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام ناکارآمدی مسئولان که جای خود را توچهارفصل سال میبینیم.ولی کمی از خودمان هم بگیم مثلا مسافرکشها تاکسیها قیمت ۱۰برابر ،میوه فروشها.نانواییها.خلاصه مردم و مسئولین دست در دست هم داریم مملکت و آباد میکنیم
  • سولین IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    وقتی شهرداری بفکر کوچه و خیابان ها نیست نمیشه ماشین عبور کرد ..تاکسی های بیچاره از کجا بیان به مردم خدمت کنند مگه بال دارند پرواز کنند
  • عسگر US ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    چرا چاب نمیکنی
  • روزبه IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    یکی بیاد شهردار سنندجو از خواب بیدار کنه این برف نیست که الان شده بحران سنندج این شهرداره که تبدیل به یه بحران و معضل برای شهر سنندج شده یک شهردار بیسواد و ناکارامد که هیچ علمی از شهرداری نداره و حتی مدرکش هم ربطی به شهرداری نداره ... دلمون برای شهردار قبلی واقعا تنگ شده واقعا همه چیز تو این شهر سر جاش بود و چرا عوضش کردن وقتی کارش درست بود
  • احمدی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 1
    من اگر استاندار بود همه تاکسی رانها واونهای که کار انجام ندادن اخراج میکردم
  • دنیا IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام شهردار سنندج واقعا بی سوادی نا کار آمده قبلا هم تو شورای شهر همین وضع و داشت معلوم نیست از کجا اومده
    • رضا منافی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      باز دم ارتش گرم ،تو شرایط سخت پشت مردم هستش،وکنترل شهر رو به دست گرفته
  • صابر IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام کوچه مولوی را خوب کنید
  • مظفربرخورداری IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام بی دقتی و همکاری نکردن مسئولین استان با هم استاندار ما فردی مدیر و مدبر است اما نمی‌تواند هنوز نرسیده و عدم شناخت خوب و خوبتر مشکل اصلی ایشان من قول میدهم در آینده نزدیک این مشکلات باند بازی را حل خواهد کرد ایشون با کسی تعارف ندارد مطمئن باشید که استاندار پر انرژی خیلی زودتر از آنچه مسئولین فکر کنن همه را همراه خود خواهد کرد ایشان فردی مومن و متعهد و حتما همه را با خود همراه خواهد کرد الان در حال حاضر تمامی نانوایی ها ارد ۴ روز آینده و سیلو سنندج و برابر اعلام مسئول ارد و نان سنندج حتی نانوایی هایی که بخواهند بیشتر از ساعات کاری کار کنن ارد بدونه سهمیه واگذار مینماید من ۱۰ سال است از آذربایجان اومدم استاندارهای خوبی در استان بودن و خدایی زحمت کشیدن مشکلات استان کلی عرض میکنم مربوط به عدم مدیرت دو دهه پیش است من صادقانه عرض میکنم که استاندار فعلی کارهایی زیاد خواهد کرد برای استان
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    فقط تاسف.
  • 3810305448 IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 2
    تنها خودروهای دربارش برف در حال حرکت بودن که روسارو با شاسی بلند ببرن محل کارشون برا نشستن سرکار باید خجالتی بکشن