رئیس مجلس شورای اسلامی از تصمیم مهم دولت و مجلس خبر داد و گفت: در مجلس موضوعی را با همراهی دولت پیگیری می‌کنیم تا در زمینه حقوق‌ها تجدیدنظر صورت گرفته و ساماندهی شود.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در آستانه سالروز حادثه تلخ ساختمان پلاسکو با خانواده آتش‌نشان شهید «امیرحسین داداشی» دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار خاطرنشان کرد: پس از حادثه تلخ پلاسکو در جمع خانواده شهدای آتش‌نشان گفتم که تا روزی که در قید حیاتم، فارغ از اینکه کجا هستم، خودم را مدیون ۱۶ شهید آتش‌نشانی می‌دانم که با جانفشانی، جان صدها نفر را نجات دادند و وظیفه خود می‌دانم در خدمت خانواده‌های آنان باشم و هر کاری از دستم برآید برایشان انجام دهم.

وی با بیان اینکه شهید خدمت محسوب شدن شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو یکی از خواسته‌های خانواده شهدا بود، اظهار کرد: حقیقتا این شهدا، همانند رزمنده‌های تخریب و عملیات در جبهه عمل، و آگاهانه و شجاعانه برای حفظ جان شهروندان، از خودگذشتگی کردند.

رئیس مجلس افزود: این شهدا می‌توانستند ساختمان را ترک کنند، اما برای اطمینان از خروج همه افراد از ساختمان، تک‌تک طبقات را بررسی کردند و این حادثه تلخ اتفاق افتاد اما از مردم تنها چند نگهبانی که در زیر زمین ساختمان حضور داشتند، جانشان را از دست دادند و فرد دیگری آسیب ندید.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی مدعی بودند اگر چنین حادثه‌ای در کشور دیگری رخ داده بود، کسی آسیب نمی‌دید، افزود: در حادثه‌ای مشابه در یکی از کشورها، ۷۰ نفر جانشان را از دست دادند، لذا ما مدیون رشادت و ایثار آتش‌نشانان‌مان هستیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای شهید خدمت نامیدن شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: این موضوع را مجددا یک ماه گذشته پیگیری کرده و خدمت مقام معظم رهبری توضیح دادم که این شهدا مصداق عینی افرادی بودند که برای حفظ جان مردم جانفشانی کردند، رهبر انقلاب نیز این موضوع را پذیرفتند و از جهت زمانی هم با سالگرد این شهدا مصادف شد، لذا خدمت رسیدم تا ضمن ادای احترام و ابراز همدردی و گرامیداشت یاد شهدای حادثه تلخ پلاسکو این خبر را نیز بدهم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به درخواست پدر شهید داداشی در خصوص افزایش حقوق آتش‌نشانان گفت: حقوق‌ها در شرایط تورمی فعلی با گرانی‌ها همخوانی ندارد، لذا در مجلس موضوعی را با همراهی دولت پیگیری می‌کنیم تا در زمینه حقوق‌ها تجدیدنظر صورت گرفته و ساماندهی شود.

همچنین پدر شهید داداشی نیز در این دیدار به بیان مشکلات معیشتی آتش‌نشانان و عدم تناسب حقوق آن‌ها با سختی شغل‌شان و کمبود تجهیزات پرداخته و از رئیس مجلس برای بهبود وضعیت پرداختی به پرسنل آتش‌نشانی درخواست مساعدت کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که حادثه تلخ پلاسکو رخ داد، برخی افراد تصمیم داشتند با سوءاستفاده از این حادثه موج‌سواری و التهابی در جامعه ایجاد کنند اما خانواده شهدای این حادثه با بصیرت اجازه چنین کاری ندادند.

شهید امیرحسین داداشی در سال ۱۳۶۸ چشم به جهان گشود و از آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۴۶ سازمان آتش‌نشانی بود که در ۳۰ دی ۱۳۹۵ حین انجام وظیفه در حادثه ساختمان پلاسکو، به درجه رفیع شهادت نائل آمد، وی جزو نخستین آتش‌نشان‌هایی بود که در آوار ساختمان پلاسکو گرفتار شد.

آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ (۱۹ ژانویه ۲۰۱۷) در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به طور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از سه و نیم ساعت سوختن، فروریخت که تعداد 16 مأمور آتش‌نشانی زیر آوار ماندند و جان خود را از دست دادند.

کد خبر 651115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    هر کاری هم می کنید معیشت مردم درست نمیشه !!!!!111
  • سامانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    روح شهدای آتش نشان شاد و یادشون گرامی و یادشون همیشه در قلب تک تک ایرانی ها زنده و جاویده ، برای شادی روح پاکشون و همه شهدای وطن بخوانید فاتحه و صلوات