فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر شرایط شیوع کرونا در کشور خوب است اما این شرایط ناپایدار و شکننده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زالی، در جلسه قرارگاه ستاد کرونا استان تهران، اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که در حوزه بهداشتی برای کنترل کرونا مورد غفلت قرار گرفته بود، واکسیناسیون افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی به عنوان مثال افراد حاضر در گرمخانه‌ها بود که خوشبختانه توسط شهرداری رسیدگی شدند.

وی افزود: تهران باید طرحی نو برای مقابله با کرونا و اومیکرون داشته باشد. هرچند در حال حاضر شرایط کرونا در کشور و تهران خوب است.

زالی با اشاره به مجموع بستری‌ها در استان تهران بیان کرد: در حال حاضر میزان بستری‌های ما در استان تهران ۷۵۸ نفر است که ۲۳۶ نفر در آی سی یو هستند. به علاوه از شب گذشته تاکنون نیز ۲۴۰ نفر در تهران بستری شده‌اند که ۳۹ نفر در آی سی یو هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تعداد مراجعین سرپایی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد مراجعین استان تهران ۴ هزار و ۴۰۰ نفر است که این رقم نسبت به هفته گذشته ۱۰ الی ۱۵ درصد رشد داشته است و تعداد مراجعین شاخص بسیار مهمی در آغاز پیک جدید کرونا است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر فوتی در تهران داشتیم که تنها سه نفر از آنها تست پی سی آر مثبت داشتند.

زالی با تأکید بر اینکه شرایط کنترل شیوع اومیکرون در کشور شکننده و ناپایدار است، تأکید کرد: تاکنون ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در تهران واکسن زده‌اند که از این رقم دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر دوز سوم بوده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به طرح جدید قرارگاه کرونا برای کنترل این ویروس بیان کرد: طرح جدید ما بر اساس اقتضای اومیکرون است که با استفاده از کیت‌های اومیکرون توان شناسایی این ویروس را داریم که این طرح و این کیت‌ها در دو نقطه پایلوت در تهران ایجاد شده است.

کد خبر 651096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha