میکرولینو ۲.۰ حباب‌شکل با وجود تاخیرها و اختلالات ناشی از همه‌گیری، ظرف چند هفته آینده به تولید می‌رسد.

میکرولینو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت کار اند درایور، شرکت «میکرو موبیلیتی سیستم» فاش کرده است که تولید را در مارس ۲۰۲۲ و پس از معرفی مطلوب این مدل در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ در پاییز گذشته آغاز خواهد شد.

خودروی الکتریکی به سبک Isetta که توسط یک شرکت سوئیسی طراحی و مهندسی شده است، قرار است در تورین ایتالیا تولید شود و در اواخر سال جاری در سوئیس به فروش خواهد رسید و این پیش از عرضه گسترده‌تر در سرتاسر اروپا خواهد بود.

این خودروی دو نفره دارای یک موتور ۲۵ اسب‌بخاری است که از بین سه باتری انتخابی، ظرفیت‌های ۶.۰، ۱۰.۵ و ۱۴.۰ کیلووات ساعت را ارائه می‌دهد که انتظار می‌رود برای مسافت ۱۰۰، ۱۷۵ و ۲۳۰ کیلومتر مناسب باشد.

«میکرو موبیلیتی سیستم» می‌گوید با وجود کمبود برخی قطعات، در حال حاضر نمونه‌های پیش‌تولید را برای آزمایش و بهینه‌سازی فرآیند تولید می‌کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که نخستین نمونه‌های مشتری در آوریل یا مه تحویل داده شود. انتظار می‌رود این ساختار در ماه فوریه فعال شود. شرکت گزارش کرده که بیش از ۲۴ هزار پیش‌خرید را در پاییز ۲۰۲۱ به ثبت رسانده است.

«میکرو موبیلیتی سیستم» اعلام کرد: «هدف ما این بود که اولین خودروها را در پایان سال [۲۰۲۱] به مشتریان تحویل دهیم، اما هرج و مرج زنجیره تامین در سراسر جهان مانند بسیاری از خودروسازان دیگر ما را تحت تاثیر قرار داده است. با وجود آماده‌سازی برای سفارش قطعات مهم از قبل، وضعیت بسیار بدتر شده و اکنون قطعات بیشتری را شامل شده است. در حال حاضر، حتی قطعات کالایی مانند بست‌های ساده برای دسته سیم‌ها کمیاب شده‌اند و به مرور تا ۵۰ هفته آینده تحویل خواهند شد!»

بیشتر بخوانید:

این وسیله نقلیه حبابی‌شکل در واقع به‌عنوان یک خودرو در اتحادیه اروپا طبقه‌بندی نمی‌شود، بلکه به عنوان یک چهارچرخه شناخته می‌شود که اجازه صدور مجوز آزادتر را می‌دهد، اما حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت آن را خودران و خودمختار شدن دور نگه می‌دارد. میکرولینو ۲.۰ با قیمت اولیه حدود ۱۴ هزار دلار می‌تواند جایگزین محبوبی برای سایر خودروها و اسکوترهای برقی با برد پایین و همچنین برخی از خودروهای الکتریکی واقعی با محدوده مشابه باشد.

کد خبر 651025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha