خبرگزاری آسوشیتدپرس تصاویری ماهواره‌ای از حمله روز گذشته نیروهای مسلح یمن علیه ابوظبی منتشر کرده است.

عملیات یمن علیه ابوظبی

  به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرده‌ است که تصاویری را به دست آورده که در آن خرابی‌های پس از عملیات روز گذشته (دوشنبه) نیروهای مسلح یمن علیه ابوظبی را نشان می‌دهد.

آسوشیتدپرس مدعی شده است که تصاویر شرکت آمریکایی «پلانت لبز پی بی سی» که این خبرگزاری مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، دودی را نشان می‌دهد که بر فراز انبار سوخت شرکت ملی نفت ابوظبی در محله «مصفاه» ابوظبی بلند شده است.

بر اساس این گزارش، تصویر بعدی که ظاهراً لحظاتی پس از حمله روز گذشته نیروهای مسلح یمن علیه ابوظبی گرفته شده است، آثار سوختگی و فوم سفیدرنگ مهارکننده آتش را نشان می‌دهد که در محوطه انبار پخش شده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، شرکت ملی نفت ابوظبی که با نام اختصاری (ADNOC) شناخته می‌شود، یک شرکت دولتی انرژی است که بخش زیادی از ثروت امارات عربی متحده را تأمین می‌کند.

عملیات نظامی یمن علیه ابوظبی

عملیات نظامی یمن علیه ابوظبی

شرکت ملی نفت ابوظبی آن طور که در این گزارش آمده است به درخواست آسوشیتدپرس درباره محل و برآورد خسارات حمله روز گذشته پاسخ نداده است و تنها اعلام کرد که این حمله ظاهراً حدود ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی رخ داده است.

شرکت ملی نفت ابوظبی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «ما از نزدیک با مقام‌های مربوطه برای تعیین علت دقیق همکاری داریم و تحقیقات مفصل و دقیق آغاز شده است».

ظهر دیروز بود که پلیس ابوظبی و سپس خبرگزاری رسمی امارات از انفجار در منطقه صنعتی «المصفح» و سپس آتش‌سوزی در بخشی از محوطه فرودگاه بین‌المللی امارات خبر داد و با فاصله اندکی پس از انتشار این خبر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت و اعلام کرد که به زودی جزئیات این عملیات موفق علیه عمق خاک امارات را منتشر می‌کند.

روز گذشته؛ وزارت خارجه عربستان سعودی طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی، بر ایستادگی در کنار امارات «برای مقابله با تمامی تهدیدات علیه امنیت و ثبات این کشور» تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین با نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن مدعی شد که «شبه‌نظامیان حوثی تهدیدی برای امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان هستند».

در پی حمله روز گذشته ارتش یمن به چندین نقطه راهبردی ابوظبی، رژیم صهیونیستی نیز همچون مقام‌های آمریکایی و سعودی واکنش نشان داد و همانند آمریکا و عربستان سعودی به ایستادن در کنار ابوظبی اذعان داشت.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی پستی در توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده حمله تروریستی امروز در ابوظبی در امارات عربی متحده، که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شد را به شدت محکوم می‌کند».

بعد از او، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن عملیات پیروزمندانه مقاومت یمن علیه ابوظبی، مدعی شد این عملیات مکان‌های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را هدف گرفته است.

کد خبر 651013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 1
    مسلمانان درحال نابودی یکدیگرهستند،جای تاسف داره