نمایش فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا محصول بنیاد سینمایی فارابی با استقبال مخاطبان سینما در چین روبه‌رو شد.

فیلم سینمایی راه آبی ابریشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سینمای مجتمع تجاری –فرهنگی گلدن هاروست پکن شاهد حضور مشتاقان سینمای ایران بود تا با حضور در این سینما به تماشای فیلم سینمایی راه آبی ابریشم بنشینند.

این برنامه که با مشارکت رایزنی فرهنگی در پایتخت چین برگزار شد، با استقبال گسترده مخاطبان چینی همراه شد که بیش از ظرفیت سالن سینما برای تماشای این فیلم به سینما آمده بودند.

در ابتدای این برنامه، عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن از استقبال چینی‌ها قدردانی کرد و گفت: فیلم راه آبی ابریشم فارغ از شاخصه‌های سینمایی، راوی داستانی است که از واقعیت‌های تاریخی نشأت می گیرد و نشان‌دهنده عمق دیرین پیوندهای ایرانیان با ملت های آسیایی با وجود دوری مسافت است و تلاش هنرمندان سینمای ایران برای نمایش این واقعیت با هنر سینما جای قدردانی دارد.

راه آبی ابریشم از سوی رایزنی فرهنگی ایران به چینی ترجمه شده است و برای نخستین بار در پایتخت کشور چین به نمایش درآمده است.

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه، جایزه شمشیر نقره‌ای بهترین فیلم - جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو ۲۰۱۴، برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری و فنی و بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۹ و برنده تندیس بهترین جلوه‌های ویژه میدانی در جشن خانه سینما ۱۳۹۰ را دریافت کرده است.

«راه آبی ابریشم» فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی محمد بزرگ‌نیا و تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه است. این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است و در ۲۷ مهر ۱۳۹۰ در سینماهای ایران اکران شد. در این فیلم عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، داریوش ارجمند، رضا کیانیان و پیام دهکردی ایفای نقش کرده‌اند.

موضوع فیلم چنین است: هزار سال پیش، یک ناخدای ایرانی به نام سلیمان تصمیم می‌گیرد برای اولین‌بار مال‌التجاره با ارزشی را از بندر سیراف و با عبور از میانه اقیانوس هند به بندر خانفو در کشور چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز می‌شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد.

داستان افیلم از این قرار است: در قرن چهارم هجری ۲ ناخدای کشتی به نام‌های سلیمان (داریوش ارجمند) و ادریس (رضا کیانیان) تصمیم می گیرند برای اولین بار در تاریخ ایران، کشتی‌هایشان را که حاوی اموال ارزشمندی است، از میان اقیانوس هند عبور دهند و از این راه به چین برسند. شازان یوسف (بهرام رادان) مرد جوانی است که به تحصیل نجوم در دارالعلوم  شیراز می‌پردازد. شازان در کسب علم یکی از برترین شاگردان دارالعلوم است. به همین جهت از طرف استادش ترغیب می شود تا در سفر دریایی مذکور با سِمَت کتابت کشتی به سفر با دیگر اعضای این کشتی ها برود. شازان هم این پیشنهاد را قبول می کند و عازم دریا می شود. اما در میانه راه چشم ادریس به کنیزی زیبا به نام ماهورا (پگاه آهنگرانی) می‌افتد و تصمیم می‌گیرد تا او را از صاحبش خریداری کند و به عقد خود درآورد اما ماهورا زیر بار این ازدواج اجباری نمی‌رود. در همین حال ناگهان سر و کله دزدان دریایی پیدا می‌شود و ...

کد خبر 650938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha