رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه موضوع شهادت و وظایفی که در مقابل شهدای پلاسکو باید انجام شود هنوز عملی نشده است و خانواده‌های آن‌ها مشکلاتی دارند.

مهدی چمران - رئیس شورای شهر ششم

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز ۲۸ دی‌ماه در چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۲۹ دی سال روز حادثه غزه و روز غزه است. روزی که به عنوان یادآوری مبارزه مردم مبارز به نام روز غزه نامیده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: غزه شاید از نظر وسعت به اندازه تهران بیشتر نباشد، ولی در مقابل اسرائیل با جنایات و نیروهای نطامی ایستاده است. بدون داشتن سلاح‌های گرم با کمترین امکانات که به آنها داده شد و این امکانات کم بود اما توانستند مقابل اسرائیل بایستند و موفق شوند. 

چمران عنوان کرد: روز غزه را ارج می‌نهیم و به همه مردم فلسطین و غزه اعلام می‌کنیم که در حمایت از آن‌ها ایستاده‌ایم و ان‌شاءالله شاهد پیروزی‌های آن‌ها باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به ۳۰ دی سالروز حادثه پلاسکو گفت: این حادثه برای ما فاجعه بزرگی بود و انتظار نداشتیم چنین اتفاقی در تهران رخ بدهد و با همه جان‌فشانی و تلاش‌ها ساختمان فرو ریخت و تعدادی آتش‌نشان شهید شدند. متاسفانه موضوع شهادت و وظایفی که در مقابل شهدای پلاسکو باید ادا شود، هنوز عملی نشده و خانواده‌های آن‌ها مشکلاتی دارند که انشاءالله با تلاش شهردار و آقای فروزنده این مسئله حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ما شاهد تلاش‌های دوستانمان از صبح آتش‌سوزی بودیم. تلاش آقای قالیباف هم تحسین برانگیز بود ولی بالاخره حادثه، حادثه بسیار بزرگی بود و در مدت کوتاهی جمع شد. امیدواریم که با کمک همه به ویژه وزارت کار و قوه قضائیه بتوانیم از این حوادث جلوگیری کنیم. 

چمران افزود: متاسفانه در تهران از این جهت شرایط مطلوب نیست که ساختمان‌های پرخطر زیادی داریم و از آقای پیرهادی خواستیم به این مسئله ورود کنند تا با دوستان دادستانی و ... فکر اساسی کنند تا از این حوادث جلوگیری شود. ان‌شاءالله نه تنها برای ما و هیچ شهری این اتفاق رخ ندهد.

کد خبر 650915

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزند شهید شهرداری IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    چمران عزیز سلام. من از بدنه شهرداری هستم . ضمن احترام برای تمامی این شهدای گرانقدر و خانواده معزز آنان . خانواده این عزیزان جه مشکلی دارند؟ سوال مشخص این است چه خدماتی از سوی بنیاد شهید یا شهرداری تهران برای خانواده شهدای شهرداری انجام دادید. شفاف اعلام کنید. فقط شعار برای کسب رای دوره بعد. هر وقت کم میارید از شهدا خرج می کنید. به کلام الله مجید سوگند منظور خودم نیستم.فقط از قشر ایثارگر خرج می کنید.
  • گمنام IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    ریس شورا. من در سن 11 سالگی بودم پدرم شهیدشد. شما خودت پدر هستی میتونی درک کنی بزرگ شدن من با چه بدبختی بود و از چه نعمتی محروم شدم. به خدا اگر درک کنی. فقط لازمه یک ماه از تهران دور باشی و تحت هیچ شرایطی با خانواده محترم در تماس نباشی تمام کانالهای ازتباطی حتی پیامک قطع. با افتخار میگم پدر من کارگر شهرداری بود. برای من و امثال من با این دستگاه عریض و طویل شهرداری کاری نکردید. مادر من زمین گیر شده اینقدر مشغول خدمت هستید حتی بک مددکار تماس تلفنی نداره ببینه زنده است یا مرده.شما به من دینی ندارید ادا کنید. سلامت باشید
  • وجدان IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    آقای چمران بد نیست شفاف سازی کنید. از زمان تاسیس دفتر جنگ شهرداری ( در زمان مرحوم نبی الله حبیبی) تا شکل گیری اداره کل ایثارگران چقدر بودجه در نظر گرفتید و چقدر هزینه کردید. چه اقدامی برای ایثارگران شهرداری انجام دادید؟ که برای عزیزان آتش نشان میخواهید چه کاری انجام بدید. این ایثارگران حرمت دارند فرار رو به جلو نکنید.
  • ابثارگر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    مهندس میشه لطف کنید واضح بفرمائید مشکل خانواده این عزیزان چیست؟ که میخواهید حل کنید. من شرق تهران هستم همسایه یکی از دلاوران فرشتگان نجات چکار براشون کردید؟ این خانواده های محترم حرمت دارند .شهادت این عزیزان در قبال کم کاری مسولین شهرداری صورت گرفت. یک زیر راه پله یک متری ته کوچه رو شهربان محترم میبینه. ساختمان 60 ساله به این بزرگی در قلب پایتخت متوجه نشدید مشکل داره پلمپ کنید. اگر کسبه تا مرمت ساختمان بیکار میشدند بهتر بود. یا با شهادت 16 از جوانترین و زبده تربن همکاران شما .و تعطیلی 5 ساله پاساژ. انصاف داشته باشبد
  • فقط الله IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    تمام نظرات عزیزان صحیح است. من ایثارگر یا وابسته به شهرداری نیستم. ولی اینقدر میدونم این مردان شریف چه در جنگ و چه در پلاسکو شهامت ستودنی دارن. ایثارگران حرمت دارند.