حمله تروریسی به یک ایستگاه بازرسی پلیس شب گذشته منجر به کشته شدن یک نیروی نظامی پاکستان شد. مقامات این کشور نگران احیای طالبان پاکستان در پی قدرت گرفتن طالبان افغانستان هستند.

نماي هوايي شهر اسلام آباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، یک افسر پلیس پاکستان و دو مهاجم در درگیری اسلام آباد کشته شدند. مقامات پاکستان صبح امروز اعلام کردند که این تلفات در پی تیراندازی بی سابقه‌ای در پایتخت پاکستان ایجاد شده است.

درگیری مسلحانه دوشنبه شب زمانی آغاز شد که دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت به سمت یک ایست بازرسی پلیس در اسلام آباد تیراندازی کردند. پلیس در بیانیه ای اعلام کردکه هر دو مهاجم کشته شدند.

این اتفاق در حالی رخ داده که منطقه دیپلمات نشین پایتخت پاکستان به شدت محافظت می‌شود؛ وزیر کشور پاکستان دستور تحقیق در مورد این حادثه را صادر کرده؛ هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما این کشور نگران احیای مجدد طالبان بومی پس به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان است.

شهید زمان، یک مقام ارشد پلیس اسلام آباد، به خبرگزاری فرانسه گفت که این حادثه «یک اقدام تروریستی» بوده؛ این مقام به ریشه‌های مشترک طالبان پاکستان (TTP) با وجود تمایز آن از گروه افغان اشاره کرد.

دولت پاکستان اواخر سال گذشته اعلام کرد که با کمک طالبان افغانستان به یک آتش‌بس یک ماهه با طالبان پاکستان وارد شده اما این آتش‌بس دیری نپایید؛ اکنون این گروه شبه نظامی به خاطر صدها حمله انتحاری و آدم ربایی در سراسر کشور مقصر شناخته شده است.

این گروه برای مدتی بر بخش وسیعی از نظام قبیله‌ای پاکستان تسلط داشت اما پس از قتل عام نزدیک به ۱۵۰ کودک در سال ۲۰۱۴ در یک مدرسه  در شهر پیشاور، ارتش پاکستان این گروه را سرکوب کرد و جنگجویان آن مجبور به عقب نشینی به افغانستان شدند. اکنون با احتمال بازگشت آنها به فعالیت، نگرانی‌ها در این کشور افزایش یافته است.

کد خبر 650896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha