روسیه انتقال نیروهایش را به کشور بلاروس در همسایگی‌اش شروع کرده است تا مانور مشترک نظامی را در نزدیکی مرزهای اوکراین انجام دهد.

drill

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مسکو تایمز آلکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور به همراه نیروهای روسی تمرین‌های نظامی مشترکی را در نزدیکی مرزهای شرقی ناتو و اوکراین در ماه فوریه (بهمن) انجام خواهند داد.

این تمرین‌های نظامی با نام «اراده متحد» در هنگامی انجام می‌شود که تنش‌ها با غرب بر سر تجمع نیروهای روسیه در نزدیک مرز اوکراین بالا گرفته است.

غرب ماه‌هاست که درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داده است، اما روسیه این موضوع را انکار می‌کند. هفته پیش،‌آمریکا مدعی شد که روسیه در حال آماده شدن برای  عملیاتی از نوع «پرچم دروغین» است تا اوکراین به عنوان کشور متجاوز جلوه دهد و بعد به آن حمله کند.

لوکاشنکو گفت او و پوتین در ماه دسامبر توافق کرده‌اند که تمرین‌های نظامی «قدرتمندی» را در مرزهای غربی و جنوبی این کشور انجام دهند. 

ویدئوهای ارسالی در رسانه‌های اجتماعی در بلاروس توپخانه‌ها و سایر تجهیزات نظامی را نشان می‌دهند که از طریق راه‌آهن در این کشور در حال انتقال هستند.  آلکساندر ولفوویچ، رئیس شورای امنیت بلاروس نیز در یک کنفرانس خبری گفت نیروهای روسی از قبل برای انجام این مانورهای نظامی وارد این کشور شده‌اند.

کد خبر 650834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha