انتشار خبر استقرار سه دیپلمات ایرانی در جده برای از سرگیری فعالیت نمایندگی کشورمان در سازمان همکاری اسلامی پس از ۶ سال وقفه، مورد استقبال گسترده رسانه‌های عربی قرار گرفت.

ایران و عربستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سه دیپلمات ایرانی طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از ۶ سال ، نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا در جده آغاز کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دوم دی ماه ۱۴۰۰ در یک نشست خبری با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در تهران با اشاره به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان اعلام کرد: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان کنفرانس اسلامی در جده موافقت کرده و ویزای این دیپلمات‌ها دریافت شده است، او همچنین به تازگی در مصاحبه با الجزیره صدور روادید برای دیپلمات های ایرانی برای حضور در جده را  نشانه ای مثبت و خوب  عنوان کرد.

فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال ۱۳۹۴  و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد .

شبکه لبنانی المیادین این خبر را بازتاب داد و به نقل از ایسنا نوشت: سه دیپلمات ایرانی فعالیت خود در نمایندگی این کشور در سازمان همکاری اسلامی واقع در شهر جده عربستان را آغاز کردند.

شبکه قطری الجزیره نیز با اشاره به این خبر نوشت: پس از شش سال وقفه، دیپلمات‌های ایران به عربستان بازگشتند.

پایگاه خبری النشره نیز در این باره نوشت: سه دیپلمات ایرانی ویزای عربستان را دریافت کردند و اخیرا راهی جده شدند تا نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی پس از شش سال وقفه فعالیت خود را از سربگیرد.

پایگاه خبری العربی نیوز نیز با اشاره به اظهارات سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در این باره نوشت: سه دیپلمات ایرانی اخیرا راهی عربستان شدند تا فعالیت خود در سازمان همکاری اسلامی در شهر جده را از سربگیرند.

بخش عربی روزنامه دیلی صباح نیز با اشاره به این خبر نوشت: برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۶ دیپلمات های ایرانی در یک کنفرانس در عربستان شرکت می کنند.

شبکه بی بی سی عربی نیز با اشاره به گزارش خبرگزاری ایسنا و نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نوشت: عربستان و ایران؛ سه دیپلمات ایرانی فعالیت خود در جده را از سرگرفتند.

این روزنامه با اشاره به نشست های اخیرا مسئولان ایرانی و سعودی در عراق نوشت: اعزام دیپلمات های ایرانی به جده نشان دهنده امکان بهبود روابط و تبادل دیپلمات ها میان تهران و ریاض را نشان می دهد.

پایگاه خبری العرب الیوم نیز نوشت: سه دیپلمات ایرانی به عربستان اعزام شدند تا فعالیت خود در نمایندگی این کشور در سازمان همکاری اسلامی در جده را آغاز کنند.

بخش عربی شبکه آرتی نیز با اشاره به این خبر و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نوشت: پس از شش سال وقفه، سه دیپلمات ایرانی فعالیت های خود در عربستان را از سرگرفتند.

بخش عربی خبرگزاری آناتولی نیز این خبر  را بازتاب داد و نوشت: بعد از شش سال وقفه سه دیپلمات ایرانی به عربستان اعزام شدند تا فعالیت خود در سازمان همکاری اسلامی در جده را از سربگیرند.

پایگاه خبری الجدید نیز با اشاره به گفت گوهای اخیر ایران و عربستان نوشت: دیپلمات های ایرانی فعالیت خود در عربستان را از سرگرفتند.

براساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز این خبر را بازتاب دادند.

کد خبر 650766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha