مسیرهای منتهی به تالار عجیب شلوغ است، پلیس دوربرگردان نزدیک تالار را مسدود کرده و افرادی که می‌خواهند به تالار بروند نهایتا باید مسیری را پیاده بروند.

شهردار کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شلوغی جمعیت با ورود به محوطه تالار بیشتر و بیشتر می‌شود. "تالار انتظار" بزرگترین تالار کرمانشاه است که برای برگزاری یک مراسم معارفه، جای سوزن انداختن در آن نیست!

با ورود به صحن تالار، جمعیت متراکم شوکه کننده است. مدیران و مسئولان و نیروهای شهرداری بیخ تا بیخ گوش هم نشسته اند و برای یک لحظه یادت می رود که کرونایی هم وجود دارد!

پخش آهنگ های بی ربط و با ربط فضا را حسابی عجیب و غریب کرده، از آهنگ های حماسی گرفته تا آهنگ های سامی یوسف در وصف پیامبر(ص)!

یک ساعتی از زمان اعلام شده برای مراسم می‌گذرد و شنیدن حداقل ۳۰ آهنگ با صدای بلند و تماشای تردد مداوم برخی اعضای شورای شهر که مانند صاحبان مجلس مدام بالای سن رفت و آمد داشته و از آن بالا به مهمانان عرض ارادت می‌کنند حسابی همه را کلافه کرده....

در نهایت بعد از یک ساعت تاخیر بالاخره مراسم شروع می‌شود و به عنوان اولین سخنران رسول آزادی رئیس شورای شهر کرمانشاه پشت تریبون می رود.

لیست افرادی که آزادی به آنها خیر مقدم می‌گوید خود گویای جمعیت حاضر در جلسه است. آزادی در ابتدای صبحت های خود از حضور مسئولان ارتش، نیروی انتظامی، سپاه، دستگاه های امنیتی، مدیران کل عضو شورای اداری استان و نماینده وزارت کشور قدردانی کرده و به آنها خوش آمد می‌گوید.

او در ادامه به روند انتخاب شهردار کرمانشاه اشاره میکند و می گوید: شورای شهر کرمانشاه بعد از استعفای آقای "طلوعی" شهردار سابق دست به کار شده و به دنبال گزینه ای توانمند برای مدیریت شهری کرمانشاه گشتند.

او می گوید: پس از برگزاری جلسات مکرر در نهایت بیش از ۴۰ نفر از افراد توانمند به جلسات شورا دعوت شده و رزومه کاری ارائه کردند.

آزادی به وجود افراد قوی و توانمند در میان گزینه های تصدی شهرداری اشاره می کند و می گوید: قطعا در میان این گزینه ها، افراد توانمندی بودند که حتی توان اداره کردن شهرهای بزرگتر از کرمانشاه را هم دارند، اما در نهایت نگاه اعضای شورا به سمت آقای نادر نوروزی متمایل شد.

او به رای قاطع اعضا به شهردار جدید هم اشاره می کند و می گوید: در جلسه شورا تمام اعضا به ایشان رای داده و حتی یک نفر هم مخالف نبود و همین نشان از همدلی اعضای شورای شهر کرمانشاه با شهردار جدید دارد.

آزادی در ادامه از شهرداران پیشین کرمانشاه در سالهای اخیر از جمله آرش رضایی و سعید طلوعی و نیز سرپرستان شهرداری که در برخی برهه های زحمات انجام امورات شهر و شهرداری را برعهده داشتند تقدیر و قدردانی کرد.

رییس شورای شهر کرمانشاه در ادامه به گوشه ای از خواسته های شورا از شهردار جدید اشاره می کند و با تاکید بر اینکه به نمایندگی از تمام اعضای شورا صحبت می کند، می گوید: مادامی که شهردار جدید در مسیر توسعه شهر و مدار قانون حرکت کند یاور و پشتیبان او خواهیم بود.

در ادامه این رسول ایوانی سردار بازنشسته جبهه های جنگ تحمیلی است که پشت تریبون می رود و از خاطرات جنگ و جبهه می گوید و واقعا برایم سخت است که ارتباط صحبت های او با مراسم معارفه شهردار کرمانشاه را درک کنم!

فقط این بخش از صحبت های این سردار بازنشسته برایم جالب است اینکه "نگویید شهردار شش ماه می ماند، ان شاءالله بیشتر در مسند کار می کند و تلاش می کند."

این جمله هم برایم جالب است و هم نگران کننده و تلخ، جالب اینکه همه از ماجرای دردسرهای شورا و شهرداری خبر دارند و نگران کننده و تلخ از این جهت که مبادا دوباره قرار است ظرف کمتر از چندماه بازهم شاهد جنجال های جدید شورا و شهرداری باشیم.

نوروزی مدیر پشت میزنشین نیست

در ادامه نوبت به صحبت های هاشم درویشی یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه می رسد، که در همان ابتدا با اعتراض یکی از حاضران در جلسه مواجه می شود که چرا در این مراسم علی رغم صحبت برخی افراد و پخش کلیپ های متعدد نامی از سعید طلوعی و خدمات ۳۰ ماهه اش برده نمی شود که درویشی هم در قبال این اعتراضات تنها به این نکته بسنده می کند که سردار "رسول ایوانی" (یکی از سخنرانان جلسه) به خوبی از سعید طلوعی یاد کرده است.

درویشی در ادامه به معرفی پتانسیل های های استان و شهر کرمانشاه می پردازد و با بیان اینکه کرمانشاه از هر حیث قابلیت و توانمندی دارد، ضعف اصلی شهر را در زیرساخت ها و سازه های آن می‌داند.

او می گوید: حال که شهردار و استاندار هردو بومی هستند فرصت خوبی است تا برای توسعه هرچه بیشتر استان و شهر کرمانشاه از این فرصت استفاده کنیم.

او هم به پروسه انتخاب شهردار اشاره می کند و با بیان اینکه نادر نوروزی طبق امتیازبندی های صورت گرفته انتخاب شده، می گوید: برای ما همه گزینه ها یکسان بودند و با امتیاز بندی برخی به مراحل نهایی رسیدند و برخی بزرگان هم خودشان انصراف دادند.

درویشی ادامه می‌دهد: نوروزی تمام مولفه های لازم برای تصدی شهرداری کرمانشاه را داشت و همه باید از امروز حامی و پشتیبان او در انجام کارها باشیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه نوروزی مدیر پشت میز نشین نیست، می گوید: شهردار جدید از آن مدیرانی است که خودش جلوتر از نیروهایش برای انجام کارها حرکت می کند.

او می گوید: انتخاب شهردار جدید با رای تمامی اعضا بودده و همه باید در کنار هم کمک کنیم که قابلیت های کرمانشاه را به فعلیت برسانیم.

او هم در ادامه از خاطرات جبهه و جنگ می گوید و از بمباران شهر و ... که بازهم درک رابطه آن با این مراسم برایم دشوار است.

درویشی در پایان از برگزاری آیین "پوشاندن لباس خدمت" در این مراسم خبر می دهد و برای اجرای این آیین از تمام اعضای شورای شهر دعوت می کند که بالای سن بیایند.

با حضور تمام اعضای شورا و برخی مسئولان در نهایت لباس خدمت بر تن شهردار جدید کرمانشاه می رود و نادر نوروزی آماده می شود که امورات شهر و شهرداری را در دست بگیرد و در ادامه با دعوت از مسئولین دیگر در نهایت حکم شهردار جدید به او اعطا می شود. 

معارفه عجیب شهردار کرمانشاه | پخش ‌۳۰ آهنگ در یک جلسه معارفه؛ از سامی یوسف تا آهنگ‌های حماسی!

حرف نمی زنم، عمل می کنم؛ گزارش کار پایانی من را مردم درعمل مشاهده می کنند

سخنران پایانی این مراسم "نادر نوروزی" است، او در حالی که لباس خدمت به تن دارد پشت تریبون رفته و از تلاش برای حل مشکلات شهر کرمانشاه می گوید.

نوروزی می گوید: در تلاش هستیم جوری برای رفع مشکلات شهر تلاش کنیم که در زندگی تک تک مردم این شهر اثر گذار باشد.

شهردار جدید که به گفته خودش زیاد اهل سخرانی نیست، می گوید: من سخن نمی گویم، عمل خواهم کرد و زمان رفتن گزارش کار نمی دهم و عمل من است که مردم آن را مشاهده خواهند کرد.

او در پایان صحبت هایش به بیان این مصراع شعر اکتفا می کند که "دوصد گفته چو نیم کردار نیست"

با پایان گرفتن این مراسم "نادر نوروزی" از امروز رسما شهردار کرمانشاه می شود و باید دید این همدلی شورا و شهرداری که امروز در این مراسم موج می زد تا چند ماه دیگر دوام دارد.

کد خبر 650751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فقط خدا IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 0
    فقط قول بده مادر زن نیاری حکم بزنی بشه مشاور شهردار.از شهردار بجنورد درس بگیر.بعد نگی نگفت.
  • نصر IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    7 0
    خدا وکیلی چقدر بخیل هستید 3 آهنگ که نذاشته همش 30 تا آهنگ گذاشتند امیدوارم تا اینجا ختم شده باشه
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    2 0
    مدل ریشش که نوید بخش خبرهای خوبی قطعا نیست
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    شهر مظلوم کرمانشاه خسارت ۸ سال جنگ وپشتیبانی از جبهه های غرب و جنوب الان بالاترین آمار بیکاری و فراموش شده و جوانان نخبه شهر بیکار و افسرده ،پخش آهنگ حماسی هم میخواد