سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بسیاری از جداول و ستون‌های جداول در مذاکرات وین آماده شده و بخشی از پرانتزها نیز پاکسازی شده است، گفت: آنچه که مانده است موضوعات مهم و تصمیمات سیاسی خاص است و واشنگتن باید تصمیم خود را بگیرد و اعلام کند.

خطیب زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  سعید خطیب زاده  امروز دوشنبه در نشست خبری در مورد روند مذاکرات وین گفت: طی روزهای اخیر هیات‌ها گفت و گوهای فشرده ای در وین داشتند و برای تنفسی به تهران برگشتند. تمرکز جلسات در چهار مورد بوده است و در این تنفس هم جلسات کارشناسی در وین قطع نبود.

وی ادامه داد: در آخرین وضعیت گفت و گوها بسیاری از جداول و ستون های جداول آماده شده است. بخشی از پرانتزها نیز پاکسازی شده است و توافقات هم در حال تبدیل شدن به جملات و کلمات هستند. آنچه که مانده است، موضوعات مهم و تصمیمات خاص سیاسی است و طرف واشنگتن باید تصمیم خود را بگیرد و اعلام کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اگر این اتفاقات بیفتد، با سرعت خوبی به سمت توافق خوب و قابل اتکا در حرکت هستیم.

 خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره حاکمیت ملی سوریه گفت: حاکمیت ملی سوریه باید برای همه کشورها مورد احترام واقع شود، ما سازوکاری در مورد سوریه داریم که بر اساس آن همه اختلافات حل و فصل می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد سفر رییس جمهوری به روسیه گفت: سفر رییس جمهور به روسیه بسیار حائز اهمیت است و در مسیر سیاست خارجی متوازن دولت است. آقای رییسی در این سفر با همتای خود ملاقات خواهند داشت و در مورد مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رایزنی و گفت و گو خواهند کرد.

به گفته خطیب زاده، وزارت امور خارجه طی هفته‌های گذشته تیمی را مامور انجام این سفر کرده است.

کد خبر 650657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 1
    احسنت بر شما که چیزی جز برجام نداشتید و دنبال همان رفتید
  • رامتین DE ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    این اینترنت را یا کلا قطع کنید یا دست از فیلترینگ بردارید