مقامات پکن روز یکشنبه یک روز پس از کشف نخستین مورد عفونت با سویه‌ بسیار واگیر اُمیکرون در این شهر انجام آزمایش کرونا در طول ۷۲ ساعت پس از ورود به پایتخت چین را اجباری کردند.

Beijing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پکن روز شنبه نخستین مورد عفونت محلی سویه بسیار واگیر اُمیکرون کرونا در این شهر را در شخصی گزارش کرد که از چند فروشگاه بزرگ و رستوران در ۱۴ روز گذشته دیدار کرده بود. این شخص از هنگام شروع سال نوی میلادی در دو هفته پیش پکن را ترک نکرده بود.

روزنامه دولتی «چاینا دیلی» نوشت مقررات جدید که از ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) تا پایان ماه مارس (اوائل فروردین) اجرا خواهد شد، به هدف شناسایی رودرس موارد عفونت کرونای اُمیکرون که به سرعت در جهان در حال انتشار است و کنترل خطرات اپیدمی وضع شده است.

قبلا پایتخت چین هم مسافران داخلی را ملزم کرده بود که ۴۸ ساعت پیش از حرکت به سوی پکن آزمایش کرونا بدهند و در اپلیکیشن ردیابی بهداشتی شهر کد سبز داشته باشد.

شهر پکن و ایالت مجاور آن هبئی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی هستند که از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) شروع می‌شود، درون یک «حلقه بسته» قرار داده شده‌اند که ورزشکاران و سایر کارکنان بازی‌ها را از جمعیت عمومی جدا می‌کند.

شهر تیان‌جین، شهر مجاور پکن که ارتباطات اقتصادی نزدیک با پایتخت دارد، با شیوع کرونای اُمیکرون مواجه است و در سومین دور آزمایش جمعی ساکنان آن که از روز شنبه شروع شده است، ۵۹ مورد عفونت یافته شده است.

تا به حال، موارد سرایت محلی سویه اُمیکرون دست کم در پنج ایالت و شهر چین یافت شده‌اند و مقامات مجبور اعمال محدودیت برای توقف انتشار ویروس شده‌اند و این کشور را در معرض خطر کندشدن بیشتر روند رشد اقتصادی قرار داده است.

چین تا به حال اعلام نکرده است که در مجموع چند مورد عفونت با سویه اُمیکرون در این شکور رخ داده است.

به نوشته چاینا دیلی، تا به حال ۱۳۰۰۰ نفر در محله هایدیان پکن که مورد عفونت اُمیکرون در آن کشف شد، آزمایش شده‌اند، اما هیچکدام از آنها مثبت نشده‌اند.

تا به حال، برخی از مکان‌های مذهبی در شهر به عنوان یک اقدام احتیاطی تعطیل شده‌اند.

برخی از افراد در پکن که درباره احتمال قرنطینه عمومی در طول تعطیلات یک هفته‌ای سال نوی قمری آینده نگران هستند، پس از کشف مورد اُمیکرون به دنبال بازگشت هر چه سریعتر به شهرهای زادگاه خود هستند.

سرزمین اصلی چین روز ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) ۱۱۹ مورد جدید کرونا شامل عفونت‌های واراداتی گزارش کرد که نسبت به ۱۶۵ مورد روز قبل از آن کاهش نشان می‌دهد. چین مرگ جدید ناشی از کرونا گزارش نکرده است و شمار مرگ‌ها در ۴۶۳۶ مورد ثابت مانده است. شمار موارد عفونت تاییدشده در سرزمین اصلی چین تا ۱۵ ژانویه ۱۰۴۸۶۴ مورد است.

کد خبر 650562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مولایی DE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    3 2
    امیدواریم 140 میلیون چینی کرو نا بگیرند 42 میلیون نفرشان بمیرند از جمله حاکمان کمو نیست چین .......