بیستم دی ماه بود که تصادفی زنجیره‌ای در خوزستان به وقوع پیوست و در جریان آن بیش از ۵۰ تن مصدوم و کشته شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگ‌های خودروها بود که بار دیگر ضرورت نظارت دقیق‌تر بر کیفیت خودروها را گوشزد کرد.

تصادف زنجیره ای

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران گفت: باز نشدن ایربگ خودروها در تهران بسیار زیاد اتفاق افتاده است.

به اعتقاد او در برخی خودروهای ساخت داخل خودرو اگر کمی تندتر بپیچید ممکن است چرخ  خودرو باز شود. 

این مقام پلیس تاکید می‌کند که بیشترین نواقص در خودروهای ایرانی است.

«پیمان پیرایش» مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران نیز افزود: در تصادف اخیر بیان شده که ایربگ هیچ‌یک از خودروهای ایرانی باز نشده است، در این زمینه سازمان ملی استاندارد مکاتبه‌ای با پلیس راهور ناجا داشته تا گزارش مربوطه را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهد و علاوه بر آن به ما اجازه دهند یک تیم تخصصی برای بررسی فنی خودروها در پارکینگ مربوطه اعزام کنیم.

وی ادامه‌ داد: ایربگ یک بالش نرم نیست، بلکه کیسه هوایی است که با سرعت ۴۰۰ کیلیومتر بر ساعت باز می‌شود و اگر فردی که روی صندلی خودرو نشسته فاصله و شرایط لازم را نداشته باشد، شاید موجب آسیب شود؛ به همین دلیل خودروساز در سمت سرنشین آپشنی تعبیه کرده که بتوان ایربگ را غیرفعال کرد.

کد خبر 650407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • سهیل IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 0
    خدا شاهده بحث تخریب نیست مردم قضاوت کنند خودرو ساز محترم چندی پیش قیمت خودروی تیبا را اعلام کرده با ضبط یا بدون ضبط؟؟؟؟ آقای سردار حمیدی عزیز با تمام احترامی که برای پلیس قائل هستم. مشکل اصلی فرار رو به جلوی همه دستگاه های متولی است. پلیس میگه خودرو ساز / استاندارد میگه خودرو ساز/ خودرو ساز میگه قطعه ساز/ قطعه ساز میگه جنس وارادتی/ وزارت راه میگه پلیس نقاط حادثه خیز را مشخص نمیکنه/و ... رشته سر دراز دارد. مردم قضاوت کنند خودروئی که به هر دلیل ایراد دارد باید توسط پلیس شماره گذاری شود . به نظر من خیر. اگر ماشین من شماره گذاری نشود قطعا شکایت خودم را به مراجع قضائی و مراجع ذیصلاح ارائه خواهم داد و پلیس دیگر هیچ نقشی ندارد.. اگر خودرو بیرون بیاید دست پلیس با توجه به قانون جهت توقیف خودرو و جریمه باز است و کسی منکر نیست و حق اعتراض ندارد. بالاخره متولیان باید پاسخگو باشد. سردار شما خودروی بی کیفیت شماره نکن تمام مردم ایران مخصوصا خانواده های داغدار در این حوزه از شما تمام قد دفاع خواهند کرد. من نظر شخصی خودم را گفتم. ارادتمند همه خوبان
  • US ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 0
    این آپشن فوق پیشرفته روی پزو و پراید است
  • دخو AU ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    این سازمان استاندارد هم حقو حساب میگیره و شتر دیدی ندیدی عمل میکنه!! اولا پلیس نگفته که ایربگ سمت سرنشین باز نشده، دوم، خطر ایربگ برای راننده بیشتر از سرنشن هست چون به او نزدیکتر هست، سوم، برفرض محال حرفش درست، یعنی تمام ماشینهای مورد تصادف ایربگهاشون رو غیر فعال کرده بودن؟ سخن اخر: اگر قرار بود فعالیت ایربگ انتخابی باشه و بتونید غیر فعال کنید پس برای چی نصب کردند؟😠😠 حرفای مسئولین مملکت، مرغ پخته رو میخندونه.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    ایربک یک چیز اضافه تجملی است. برای در امان ماندن از صدمات ناشی از عمل کردن آن باید دکمه در اختیار سرنشین آن را غیر فعال کنیم. ها ها ها خودم هم نفهیدم چی گفتم!! مگر استاندارد چگونگی عمل کردن ندارد؟؟؟!
  • قلی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 20
    این همه تحقیر خودرو داخلی چرا؟ قیمت خودرو در ایران نصف قیمت جهانی است. هیچ کجا نمی شه با 10 هزار دلار خودرویی شبیه پرشیا خرید اما بازم غر می زنیم. از قیمن مفت بنزین هم که نگو
    • ایرانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      12 1
      گلم کسی تخریب نمیکنه؟ با قیمت نداری یا مسافرت خارج نرفتی؟ لطف کن یک سفر به قبرس شمالی بزن راه دور هم نرو قیمت مینی کلاب من مدل 2021 فول آپشن بگیر با قیمت هر خودروئی که در ایران هست طبق وجدان و گفتار خودت مقایسه کن. به وجدان خودت پاسخ بده. بنزین مفت کو؟ اگر درقبال قیاس در سطح جهانی هستی باز هم دور نرو در کویت نرخ بنزین لیتری یک دینار است. با تبدیل نرخ ارز به نرخ ما میشود لیتری 80 هزار تومان . ولی برادر بحث افت ارزش واحد پول ایران است. نرخ برابری پول افغانستان (افغانی) و نرخ برابری پول عراق (دینار) را با ربال ایران در نظر بگیر بعد قضاوت کن.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      5 0
      اگه یکی مثل تو نباشه مملکت درست میشه
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 0
    خودرو ایرانی .مساوی با ارابه مرگ