فاطمه گودرزی، بازیگر می‌گوید: اعتقاد من این است که چهره و فیزیک نباید هیچ تاثیری روی شغل داشته باشد. مساله مهم توانایی بازیگر است که بتواند از پس نقش بربیاید.

فاطمه گودرزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، یکی از آسیب های بازیگری به خصوص در خانم ها تغییر سن و سال و تغییر فیزیک صورت است که معمولا با واکنش متفاوتی از سوی بازیگران مختلف مواجه می شود. گاهی اوقات بازیگران این گذشت زمان را در سبک و سیاق کارشان و البته در انتخاب نقش هایی که ایفا می کنند لحاظ می کنند و گاهی اوقات بازیگران با این موضوع کنار نمی آیند و مدت ها شاهد عدم فعالیت آنها در عرصه بازیگری هستیم و نکته دیگر اینکه گاهی فیلمسازان این تغییر سن و گذشت زمان را که طبیعتا در جنس بازی بازیگر نیز موثر است برنمی‌تابند و برخورد عجیب و غریب آنها باعث می شود تا بازیگران به خصوص بازیگران زن مدت ها در عرصه بازیگری دیده نشوند. به همین بهانه موضوع را با یک بازیگر خانم که این گذر زمان را در دنیای حرفه ای بازیگری تجربه کرده، بررسی کرده‌ایم.

فاطمه گودرزی، بازیگر تلویزیون و سینما که با بازی در «آیینه» شناخته شد و آثار مختلفی چون پرستاران، جاده چالوس، نفس، ترانه مادری، فاصله‌ها، ایلدا و.... در کارنامه هنری‌اش دیده می شود، در پاسخ به این سوال که در سینمای ایران دو عنصر فیزیک و چهره چه تاثیری در موفقیت بازیگر دارد، گفت: اصولا فیزیک و چهره در موفقیت بازیگران نقش دارد اما گاهی پیش آمده است که در برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی، کارگردانان و تهیه کنندگان از بازیگرانی در آثارشان استفاده می‌کنند که چهره و فیزیک خوب ندارند اما اغلب این بازیگران می درخشند و حتی گاهی اسکار می گیرند و ستاره می شوند. چراکه استعداد بازیگری در آنها وجود دارد.

این بازیگر در این خصوص که آیا گذر زمان و بالا رفتن سن می تواند در ادامه فعالیت بازیگر تاثیر داشته باشد یا خیر بیان کرد: در کشور های دیگر این اتفاق  به هیچ عنوان تاثیری ندارد اما اگر بخواهیم سینمای خارج را مد نظر و الگو قرار دهیم می بینیم که بازیگران آنها خودشان در سنین بالاتر کم و بیش تمایل دارند کار کنند و بازیگری را ادامه دهند و بیشتر در هنرهای دیگر مانند نقاشی یا مجسمه سازی فعالیت می کنند اما در کشور ما این گونه نیست و بازیگرانی که پا به سن می گذارند، خیلی راحت کنار گذاشته می شوند.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر سن و سال و تغییر فیزیک و چهره چقدر امکان دارد برخی از بازیگران را کم‌کار ، برخی را گزیده کار و برخی را پرکار کند، اظهار داشت: نگاه و اعتقاد من این است که چهره و فیزیک نباید هیچ تاثیری روی شغل داشته باشد. درواقع مسئله مهم‌تر، توانایی بازیگر است که بتواند از پس نقش بر بیاید.

کد خبر 650389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 0
    سرکار خانم گودرزی با سلام بالاخره یک شروعی پایانی هم داره .