مجموع نظرات: ۴
یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از مفقود شدن دو کوهنورد در کوه میشو در این استان (حدفاصل بین مرند و شبستر) خبر داد.

کوهنوردی ـ ارتفاعات تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعلی سیدی شنبه‌شب، ۲۵ دی‌ماه، اظهار کرد: طی تماسی در ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه روز شنبه، با سامانه پاسخگوی حوادث جمعیت هلال احمر استان، گزارش مفقود شدن دو کوهنورد اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام گزارش، تیم هلال احمر شهرستان شبستر، عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کرد و سپس برای پشتیبانی این عملیات، دو تیم دیگر هلال احمر از مرند و چهار تیم از تبریز با تجهیزات به عملیات ملحق شدند.

سیدی ادامه داد: پس از ۱۴ ساعت تجسس، متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و به علت شرایط خاص منطقه و نیز تداوم بارندگی برف و وجود خطر برای تردد امدادگران در شب‌شنبه، این عملیات متوقف شده و به صبح یکشنبه موکول شد تا در صورت بهبود شرایط و مساعد بودن جو، عملیات تجسس بار دیگر ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی هم استانی‌ای عزیز خواهشمندیم از ورود بدون هماهنگی به منطقه که باعث تشدید وضعیت می‌شود، خودداری کنند و کوهنوردان عزیز نیز پیش از صعود، تجهیزات لازم را به همراه داشته و حتما از شرایط جوی منطقه کوهستانی اطلاع یابند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

کد خبر 650349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha