در چند روز گذشته، انتشار خبر حکم مشاور امور بانوان شهردار بجنورد که از قضا مادر همسر شهردار بجنورد نیز هستند در فضای مجازی واکنش های زیادی را به همراه داشته است.

شهرداری بجنورد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ۹ نفر از اعضای شورای شهر بجنورد که در انتخابات سال جاری به ساختمان شورای شهر بجنورد راه پیدا کردند، از همان ابتدا مهم‌ترین دغدغه خود را انتخاب شهرداری در تراز بجنورد اعلام کردند و در ابتکاری، مهلتی را برای دریافت روزمه تمام اشخاصی که توانایی حضور در سکان مدیریت شهر بجنورد داشتند را مشخص کردند.

بعد از انتشار اطلاعیه ثبت نام بیش از ۲۰ نفر برای این سمت نام نویسی کردند که پس از دریافت رزومه تمام این اشخاص، ۵ نفر به مرحله اعلام برنامه ها راه پیدا کردند که در نهایت شخصی به نام مرتضی رحمانی، نظامی بازنشسته به عنوان شهردار انتخاب شد و گودرزی که خود نیز در همان لیست ۵ نفره حضور داشت به عنوان سرپرست انتخاب شد.

 پس از گذشت حدود ۱ ماه از انتخاب رحمانی، زمزمه هایی از عدم تایید مدرک بازگشت به کارش به گوش رسید و در نهایت نیز، مدرک بازگشت به کار رحمانی صادر نشد و شورا تصمیم به انتخاب مجدد شهردار گرفت.

پس از گذشت مدتی در حالی که همه انتظار داشتند شهردار بعدی از بین همان لیست ۵ نفره انتخاب شود، در اقدامی شورا خارج از قائده اعلامی خود، شهردار جدید را انتخاب و جواد حمیدی دوین که یکی از کارکنان شهرداری تهران بود و مسئولیت بازرسی شهرداری منطقه ۱۱ شهرداری تهران را داشت به عنوان شهردار بجنورد انتخاب و معرفی کردند.

یک انتصاب فامیلی دیگر | مادر زنی که مشاور دامادش شد

عکس | عاقبت ماجرای پرسرصدای یک شهردار و مادرزنش | مشاور شهردار باید محرم شهردار باشد؟
جاجرمی، مادر زن شهردار بجنورد که او را به عنوان مشاور خود منصوب کرد

مشاور امور بانوان شهردار بجنورد، مادر خانم شهردار است!

حمیدی شهردار جدید بجنورد در اولین تغییر پرسرصدای خود، سرپرست آتش نشانی بجنورد که یک ماه از انتصابش گذشته بود را تغییر داد و در دومین انتخابش که در سکوت انجام شد خانم جاجرمی را به عنوان مشاور امور بانوان خود انتخاب کرد.

اعظم السادات افشین فر، عضو شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها اعلام کرد، مشاور جدید بانوان شهردار بجنورد، مادر خانم شهردار بجنورد است! همین یک جمله کافی بود تا شهردار بجنورد با موجی از انتقادات مردمی به این اقدام عجب روبرو شود.  

هیچ توجیحی برای این انتصاب وجود ندارد

یوسف مغروری عضوشورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بُعد نظارتی شورای شهر این اجازه را به اعضای شورا می دهد تا در چنین مواردی بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشد.

وی گفت: باید شورای شهر به این موضوع رسیدگی کند که آیا چنین اقداماتی از سوی شهردار بجنورد به نفع شهر بجنورد است یا خیر و اینکه خوراکی برای رسانه های معاند مهیا می شود و تصمیمی گرفته می شود که هیچ یک از مردم آن را قبول ندارد، پس این تصمیم یک تصمیم اشتباه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: مهمتر از این موارد این است که بودجه شهردار از جیب مردم تهیه می شودو وقتی مردم این موضوع را نمی پسندند باید در اولین فرصت در این تصمیم تجدید نظر شود.

مغروری با اشاره به اینکه یکی از اعضای شورای شهر اعلام کرده است که دلیل شهردار برای این انتصاب این بوده که مشاور امور بانوان وی باید یکی از محارم شهردار باشد، اظهار داشت: هر چند چنین دلایلی مضحک به نظر می‌رسند اما اگر نگرانی چنین موضوعاتی وجود دارد بهتر است تیم مشورتی ایجاد شود.

وی با بیان این که چنین سوالی در ذهن مردم ایجاد می شود که آیا در شهر بجنورد هیچ بانوی توانمندی وجود ندارد که باید از استانی دیگر مادر همسر شهردار، چند روز در هفته در بجنورد حضور پیدا کند، تصریح کرد: شورای شهر باید در این موضوع تصمیم گیری کنند و این موضوع را به پایان برسانند.

عضو شورای شهر افزود: هر چند اعلام شده است، حضور مادر همسر شهردار به صورت رایگان است اما این تصمیم یک تصمیم اشتباه است و هیچ توجیحی برای این موضوع وجود ندارد.

مغروری بیان داشت: شنیده شده متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر اعلام می‌کنند در رابطه با این موضوع اظهار نظری نشود ولی باید پاسخگوی تک تک مردم باشیم. وی در پایان گفت: با توجه به قرارگیری در زمان جمع بندی بودجه ۱۴۰۱، چنین اتفاقات حاشیه ای به هیچ عنوان به نفع شهرداری و مردم نیست و انتظار داریم، رئیس شورای شهر بجنورد با قاطعیت به این مسئاله ورود پیدا کنند.

 آیا مشاور شهردار، باید محرم شهردار باشد!

اعظم السادات افشین فر، دیگر عضو شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: واکنش مردم به این موضوع نشان داد، از این انتصاب راضی نیستند و در تماس بانوان شهر نیز این اعلام می شود که در بجنورد اشخاص توانمند برای این موضوع وجود دارد.

وی گفت: برای این انتصاب شهردار هیچ مشورتی با هیچ یک از اعضای شورای شهر نداشته اند و اگر این اتفاق می افتاد شاید اشخاصی معرفی می شدند که هیچ حاشیه ای نیز رخ ندهد.

عضو شورای شهر بجنورد افزود: مردم حساسیت به حقی دارند و دوست ندارند که مسئولین اقوام و خویشاوندان خود را در مناصب مختلف استفاده کنند و مسئولین نیز باید با این موضوع احترام بگذارند.

افشین فر با اشاره به دلیل مطرح شده از سوی شهردار بجنورد با عنوان محرم بودن مادر خانم وی برای این جایگاه اظهار داشت: این سوال باید از شهردار سوال شود که آیا مشاور شهردار باید محرم شهردار باشد یا خیر!

حکم مشاور امور بانوان شهرداری بجنورد لغو شد!

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از لغو حکم انتصاب مشاور بانوان شهردار مرکز استان خبر داد. جمشید عین بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در مکالمه ای تلفنی با شهردار بجنورد، نارضایتی از صدور حکم مشاور بانوان را به خاطر وجود نسبت خویشاوندی اعلام کردم، اظهار کرد: شهردار بجنورد اعلام کرد که حکم این انتصاب لغو شده است.

عین بیگی ادامه داد: به توانمندی بانوی انتخاب شده به عنوان مشاور امور بانوان در چهره یک فرهنگی با سابقه، با برنامه و آشنا به مسائل اجتماعی اذعان داریم اما به خاطر خویشاوندی وی با شهردار بجنورد، بازخوردهای نامناسب و احترام به افکار عمومی و مردم فهیم شهر بجنورد، طی نامه ای مکتوب مراتب نگرانی شورای شهر نسبت به این موضوع و ضرورت تجدید نظر در تصمیم، ابلاغ شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: اگرچه انتصاب مشاور امور بانوان شهردار، قانونی، افتخاری و بدون هزینه مالی هم بود اما به خاطر احترام به مردم که سرمایه های اصلی این نظام هستند، ضرورت داشت این حکم لغو شود.

شواری شهر نقش نظارتی خود را ایفا کند

هر چند سکوت برخی اعضای شورای شهر جای تامل دارد اما پیگیری این مساله که اکنون تمام رسانه های کشور و هم چنین رسانه های معاند نیز به آن پرداخته اند از سوی شورای شهر بجنورد مهمترین بخش ماجرا است که باید شورای شهر در چنین مواردی با قاطعیت ورود کند.

همچنین بهتر است شهردار بجنورد نیز که در این مدت بیشتر موضع سکوت را انتخاب کرده است با تغییر رویه و انتشار حکم رسمی از عزل مادر همسر خود، مهر پایان بر این ماجرا بزند و تمرکز شهرداری را بر روی مسائل اساسی شهر قرار دهند.

کد خبر 650330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • م.م IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 5
    غلط املایی فاحش دارید. اصلاح کنید.
  • farzane IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 6
    به نظرمن نویسندگان رسانه ای مثل جام جم باید طرز صحیح نوشتن کلمات را بلد باشند و بنویسند مضحک نه مزحک
    • ایرانی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      5 0
      متن دقت کن. موضوع حل شد غلط املائی میگیری
    • قربونعلی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      1 1
      "همشهریه" نه "جام جم" !!!!!!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    6 4
    تمام ایران فامیل وفامیل بازیه متاسفانه وهمیشه ادمای بی لیاقت به درجات بالاترراه پیدامی کنن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 6
    مضحک نه مزحک
  • Hh IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    6 3
    خوب بنده خدا از زنش حساب می‌بره اونم گفته مامانم روببر سر کار ،شهردارم گفته چشم.شورای شهر هم که رفتن گل بچینن نظارتی ندارن خسته نباشید جمیعا.ومن الله التوفیق
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 4
      قاعده نه قائده
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    12 0
    با توجه به تبعات ایجاد شده بهتر است شهردار عوض شود چون اون حسن نیتی که قبلن برای فعالیت داشته نداره و به ضرر استان و نیروهایش خواهد بود لدا تجربه هم نشون داده لدا میطلبه تمامی شورای شهر فکر اساسی بکنن نه یه عده سکوت کنند
  • مهدی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    18 0
    آقای شهردار وقتی نمی‌تواند مراقب نفس عماره خودش باشد هراس از کثافتکاری یک آدم که نمی‌تواند یک شهر را اداره کند تاسف باره واقعا
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    49 0
    بخورید و بیاشامید فقط اسراف نکنید
  • سهیل IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 0
    ریاست محترم شورا : اگر جلوی صدور حکم را در ابتدا میگرفتید قشنگ تر بود کسی متوجه نمیشود و حکم ابطال میشد. یا الان که تمامی ایران عملکرد اصلی خودتان را زیر سوال بردید. شورا عاجزه که با اعتراض مردم مجبور به لغو حکم شده است. جالتر این که اینقدر آقایان شورا مشغول خدمت رسانی به مردم شریف بجنورد هستند که این مسئله تلفنی به آقای شهرذار ابلاغ شد. به دلیل مشغله کاری امکان مذاکره حضوری مقدور نبود.
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 4
    کار خیلی خوبی کرده ؛ مهم خودشه یا افکار عمومی . الا نمی دونید چه عزت و احترامی در خانه داره ؛ خانم سنگ تمام می ذاره ؛ پدر خانم از اینکه نجاتش داده سند به نامش می زنه غ مادر خانم هم که دیگه نیازی به توضیح نداره . بهترین کار ممکنه را انجام دادی اصلا کوتاه نیا .
  • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 3
    میگذاشتید این بانوی بزرگوار می‌آمد تا بساط املت صبحانه شهردارو سفره فامیلی برقرار میشد
  • ع.ق IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    9 0
    فساد و رابطه بازی و ... در همه جا و همه شهر ها وجود داره . اما در شهر بجنورد این موضوع خیلی بیشتر و فاهش تر هستش . فقط کافی یک بار از هر جای ایران که هستی وارد این شهر بشید و یه کار اداری داشته باشید . این موضوع رو به چشم و واضح میبینید
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    12 0
    اصلا کسی متوجه موضوع مهم تر شد که در تمام شهر بجنورد یک نفر که مناسب این منصب باشد ،پیدا نمی شد که مسئول بازرسی شهرداری منطقه ۱۱ شهرداری تهران !!!!!! باید شهرداربجنورد شود ؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 45
    باز خوبه یک زن رو انتخاب کرده