پیروزی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان مزایایی ارزشمندی برای این تیم داشت.

فرهاد مجیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبیعتا کمتر کسی از پیروزی استقلال برابر نفت مسجدسلیمان متعجب شد. نفت همه ویژگی‌های لازم برای یک شکست سنگین در این مسابقه را داشت و به خوبی هم از آنها استفاده کرد! تیمی که درگیر مشکلات شدید مالی است و برای بازی با صدرنشین لیگ حتی سرمربی هم نداشت، نمی‌توانست کار چندانی پیش ببرد. درنتیجه استقلال با ۳ گل به پیروزی دست یافت و پس از ۱۰ سال عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به‌دست آورد. حالا فرهاد مجیدی و تیمش برای بالا بردن جام در پایان فصل از همیشه امیدوارتر هستند؛ اتفاقی که باید دید بالاخره رخ می‌دهد یا نه.

پیروزی بر نفت اما باعث شد نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ویکم برای استقلال به بهترین شکل ممکن به پایان برسد. آنها با کسب این برتری ۳۵ امتیازی شدند و میانگین ۲.۳۳ امتیاز در هر بازی را به ثبت رساندند. در لیگ ایران معمولا کسب ۲ امتیاز برای قهرمانی کافی است و حالا تیم مجیدی خیلی از این استاندارد جلوتر رفته است. برتری در مسجدسلیمان همچنین ارزش‌های دیگری هم داشت؛ ازجمله دبل امیرحسین حسین‌زاده که باعث شد جوان اول این فصل استقلال بالاخره مزد بازی‌های خوبش را بگیرد. حسین‌زاده قطعا برای دور برگشت روحیه و اعتمادبه‌نفس بیشتری به‌دست خواهد آورد و فرهاد می‌تواند خیلی بیشتر روی او حساب کند.

از اینها که بگذریم در نیمه دوم این بازی وریا غفوری به ترکیب استقلال اضافه شد و به‌عنوان پیستون راست جای کوین یامگا را گرفت. یامگا هم به خط حمله اضافه شد؛ جایی که به‌نظر می‌رسد کارایی بیشتری دارد و خیلی هم زود موفق شد هفتمین گل فصلش را به ثمر برساند. اگر وریا کمتر مصدوم شود و بتواند در بازی‌های بیشتری به میدان برود و نیز اگر استقلال موفق به جذب یک پیستون راست تخصصی در پنجره زمستانی شود، یامگا هم با فراغ بال بیشتری در برنامه‌های هجومی تیم شرکت خواهد کرد. با این پایان دلچسب، به‌طور کلی دورنمای استقلال برای نیم‌فصل دوم هم امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

کد خبر 650102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha