یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه سیاسی: در دوازدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی هیات دولت، اواخر این هفته رئیس‌جمهوری به همراه معاونین و وزرای کابینه خود به استان خراسان شمالی سفر می‌کند.

سخنرانی در جمع مردم شهرستان بجنورد، دیدار با علما، ‌خانواده شهدا و نشست خبری با رسانه‌های محلی ازبرنامه‌های مهم کاری رئیس‌جمهوری در دور دوم سفر استانی به خراسان شمالی است.

همچنین‌ شرکت در کارگروه‌های تخصصی برای بررسی مصوبات هیات دولت، دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از چند طرح مصوب دور اول سفر استانی و همچنین بازدید از یک روستای محروم از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان خراسان شمالی است.

آخرین سفر استانی دولت، اوایل مرداد ماه به کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

احمدی‌نژاد در ماه مبارک رمضان نیز با حضور در جمع مردم شهرستان ری و همچنین ملاقات با مردم شرق تهران در دانشگاه علم و صنعت‌ایران، سفر استانی به تهران را پیگیری کرده بود.

چهل و چهارمین سفر استانی هیأت دولت در حالی این هفته برگزار می‌شود که شنیده می‌شود از آنجا که 17استان دیگر در انتظار دور دوم سفراستانی دولت هستند، این سفرها هرهفته برگزار شود.

دیدار بافراکسیون مناطق محروم

دیشب همچنین در نهاد ریاست‌جمهوری؛ فراکسیون مناطق محروم با رئیس‌جمهوری دیدار کردند. فراکسیون مناطق محروم متشکل از بیش از 125 نماینده شهرهای مرزی و محروم کشور است.

حمایت 200  نماینده

200نماینده مجلس در بیانیه‌ای ضمن حمایت کامل از مواضع اصولی احمدی‌نژاد در جریان سخنرانی‌ها، مصاحبه و جلساتش در نیویورک، آن‌را علامت پیروزی جدید ملت ایران در صحنه دیپلماسی جهانی توصیف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، پیش از پایان جلسه علنی دیروز مجلس، بیانیه 200نماینده مجلس در حمایت از مواضع رئیس‌جمهوری توسط جاسم ساعدی عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: قدرت‌های فاسد دنیا رو به افول هستند و ضروری است کشورها و ملت‌ها در کنار هم مقاومت کنند تا باقیمانده سیطره استعماری و استکباری قدرت‌های زورگو نیز محو شود.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد ظهر دیروز پس از دریافت استوارنامه سلیمان عبدالتواب الزین سفیر جدید سودان در تهران با تاکید بر اینکه ایران و سودان مسئولیت‌های بزرگی در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، گفت: باید به همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه به‌خصوص در زمینه‌های اقتصادی و کشاورزی شتاب داده شود.

احمدی‌نژاد همچنین به هنگام دریافت استوارنامه نیکولاس گاریلیدیس، سفیر جدید یونان در تهران تاکید کرد: ایران و یونان به‌عنوان 2 تمدن بزرگ در دنیا می‌توانند نقش سازنده‌ای در مناسبات دوجانبه و بین‌المللی ایفا کنند.

رئیس‌جمهوری دیروز با نیکولاس مادورو، وزیر خارجه‌ ونزوئلا نیز دیدار کرد و علاوه بر مذاکره درباره مسائل دوجانبه، راجع به محورهای سفر هوگوچاوز به تهران که بنا به اعلام متکی به‌زودی انجام می‌شود، به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

کد خبر 65003

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز