همشهری آنلاین: بر اساس نظرسنجی روزنامه‌های گاردین و ایندیپندنت که امروز سشنبه 24 اکتبر (2 آبان) منتشر شد، اکثر انگلیسی‌ها آرزو می‌کنند سربازان کشورشان دیر یا زود از عراق خارج شوند.

 خبرگزاری سوئیس از لندن گزارش داد، در نظرسنجی که موسسه آی.سی.ام برای روزنامه گاردین به انجام رساند بیش از 60 درصد پرسش‌شوندگان خروج نیروهای نظامی کشورشان را از عراق در سال جاری میلادی خواستارشدند. 45 درصد هم برای خروج فوری نیروهای این کشور اشتیاق نشان دادند.
فقط 30 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از موضع تونی بلر، نخست‌وزیر انگلیس حمایت کردند که می‌گوید سربازان انگلیسی فقط زمانی عراق را ترک خواهند کرد که خود نیروهای عراقی بتوانند امنیت را در این کشور برقرار کنند.
انتظار جنگ داخلی
روزنامه ایندیپندنت هم نظرسنجی را که موسسه کامیونیکیت ریسرچ انجام داده است، منتشر کرد و بر اساس آن 62 درصد پرسش شوندگان خروج نیروهای نظامی این کشور را از عراق در سریع‌ترین زمان ممکن خواستار شده‌اند. 72 درصد نیز تصریح کرده‌اند انتظار ندارند پیروزی در جنگ عراق حاصل شود.
در همین حال بسیاری از این افراد گفته‌اند اگر نیروهای انگلیسی و آمریکایی از عراق خارج شوند، این کشور به جنگی داخلی وارد خواهد شد.
برهم صالح، معاون نخست‌وزیر عراق روز گذشته در لندن گفته بود انگلیس و آمریکا نباید به همین سادگی‌ها از عراق خارج شوند. این بدترین تصمیم خواهد بود. این کشور موقعیتی کلیدی را در امنیت منطقه‌ای ایفا می‌کند.
انگلیس به عنوان نزدیک‌ترین متحد آمریکا حدود 7200 سرباز در عراق دارد. بیشتر این نیروها در جنوب این کشور مستقر هستند.
کد خبر 6500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز