یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آکادمی نوبل ادبی 18 مهر را زمان اعلام نام برنده نوبل ادبی امسال اعلام کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، این آکادمی هر سال ابتدا زمان معرفی برندگان دیگر شاخه های نوبل در علوم تجربی و انسانی را اعلام و سپس زمانی مناسب را برای معرفی برنده نوبل ادبی تعیین می کرد.

روز جمعه گذشته آکادمی نوبل با تعیین روز نهم اکتبر سال جاری میلادی (18مهرماه) به عنوان تاریخ قطعی اعلام نام برنده نوبل امسال بدون هیچ توضیح اضافی و راهنمایی در مورد برنده امسال، تمامی شکها و گمانها را به قوت خود باقی گذاشت.

پیشتر از اینها هوراس انگدال عضو دائمی آکادمی نوبل با اظهارنظری جنجال برانگیز بخت نویسندگان امریکایی را برای کسب نوبل بسیار پایین آورده و باعث واکنشهای سختی هم در جامعه ادبی آمریکا شده بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین پیش بینی‌های اولیه سه نویسنده شاخص ، به نام‌های ماریو بارگاس یوسا، هاراکی موراکامی و فیلیپ راث را شانس‌های اول برنده شدن جایزه نوبل امسال می‌دانند که البته در این میان شانس بارگاس یوسا بیش از دیگران ارزیابی شده است.

بنا بر اعلان قبلی آکادمی نوبل برندگان جوایز نوبل فیزیک، شیمی و صلح در هفته آینده مشخص خواهند شد و نوبل اقتصاد در روز 13 اکتبر سال جاری میلادی (22 مهرماه) برنده خود را خواهد شناخت.

سال گذشته دوریس لیسنگ به عنوان برگزیده جایزه نوبل ادبی معرفی شد.[دوریس لسینگ برنده نوبل ادبی 2007]

جایزه نوبل را آلفرد نوبل بنیان گذاشت.

کد خبر 64989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز