پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بازار رایانه‌های شخصی را با نخستین رشد بزرگ خود را در دهه ۲۰۲۰ روبرو کرد، چراکه بسیاری از مردم برای دورکاری کار و یادگیری در خانه مجبور به خرید رایانه بوده‌اند.

رایانه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، شرکت‌های تحقیقات بازار گارتنر و IDC اکنون گزارش می‌دهند که بازار رایانه‌های شخصی در سراسر جهان دوباره در طول سال ۲۰۲۱ رشد کرده، زیرا تقاضا برای رایانه‌های شخصی سنتی در طول کمبود جهانی تراشه ادامه داشته است.

بر اساس گزارش گارتنر، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۴۰ میلیون رایانه شخصی خریداری شده است. این یک افزایش تقریبا ۱۰ درصدی نسبت به اعداد بی‌سابقه‌ای است که در سال ۲۰۲۰ مشاهده شده است. شرکت IDC این رقم را ۳۴۸.۸ میلیون نفر اعلام کرد که نزدیک به ۱۵ درصد بیشتر است.

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC می‌گوید: «سال ۲۰۲۱ واقعاً یک بازگشت به فرم برای رایانه شخصی بوده است. نیاز مصرف‌کنندگان به رایانه‌های شخصی در بازارهای نوظهور و تقاضای تجاری جهانی همچنان قوی بود.»

به گفته تام ماینلی، یکی از مدیران IDC، مشکلات جاری عرضه مربوط به کمبود جهانی تراشه به این معنی است که بازار رایانه‌های شخصی می‌توانست حتی بزرگ‌تر از سال ۲۰۲۱ باشد.»

گارتنر گزارش می‌دهد، در سال ۲۰۲۱ شاهد بیشترین حجم فروش رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۳ تاکنون بوده‌ایم.

میکاکو کیتاگاوا، مدیر تحقیقات گارتنر هم توضیح می‌دهد: «می‌توانیم این‌گونه نتیجه بگیریم که انتظار نمی‌رود، حجم محموله‌های سالانه رایانه‌های شخصی دست‌کم برای ۲ تا ۳ سال به سطح قبل از همه‌گیری کاهش یابد.»

بیشتر بخوانید:

در حالی که ارقام جهانی سال ۲۰۲۱ برای بازار رایانه‌های شخصی مثبت بود، سه ماهه چهارم در ایالات متحده با مشکلات زنجیره تامین و آنچه گارتنر به‌عنوان "روپاشی تقاضا برای کروم بوک‌ها از آن یاد می‌کند، تحت تاثیر قرار گرفت. این می‌تواند به این معنی باشد که رشد غیرمنتظره فروش رایانه‌های شخصی که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاهد بودیم، امسال ادامه نخواهد داشت.

با این حال، این بیماری همه‌گیر برای دو سال متوالی بازار رایانه‌های شخصی را احیا کرده است.

کد خبر 649859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha