یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تا بامداد یکشنبه ادامه داشت، برای مدت دو سال به عضویت اصلی شورای حکام این آژانس انتخاب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های ترکیه،  احمد ارتای  نماینده دائمی ترکیه در دفتر سازمان ملل در وین که در راس یک هیئت پنج نفره در کنفرانس عمومی آژانس شرکت کرده بود، این مطلب را اعلام کرده است.

آناتولی نیز گزارش داد که ترکیه روز دوشنبه در اولین جلسه هیات حکام بعد از انتخاب اعضای جدید به طور رسمی به عنوان عضو اصلی هیئت حکام شرکت خواهد کرد.

شورای حکام آژانس متشکل از 35 کشور است که قرار بود در پنجاه و دومین کنفرانس عمومی آژانس 11 عضو آن که دوره دو ساله ماموریت آنها در هیئت حکام به پایان رسیده انتخاب شوند.

خبرگزاری اخلاص هم گزارش کرد که ترکیه در این کنفرانس به عنوان یکی از 11 کشور برای دو سال دیگر به عضویت اصلی هیئت حکام از گروه اروپایی انتخاب شد.

رسانه‌های ترکیه به نقل از احمد ارتای گزارش داده اند، انتخاب ترکیه به عنوان عضو اصلی شورای حکام آژانس برای یک دوره دو ساله در شرایط فعلی برای آنکارا حایز اهمیت زیادی است.

او گفته است که ترکیه درصدد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است وعضویت ترکیه در هیئت حکام آژانس در چنین دوره‌ای امتیازاتی برای ترکیه خواهد داشت.

کنفرانس عمومی آژانس در آخرین روز کاری خود مهم ترین و جنجال برانگیزترین موضوعات شامل قطعنامه اجرای پادمان در خاورمیانه، توانمندی‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی و نیز تقویت سیستم پادمانی را مورد بحث قرار داد.

قطعنامه مربوط به توانمندی هسته‌ای اسراییل با فشار کشورهای غربی همچون دوره‌های قبل از دستورکار اجلاس خارج و باعث شد که هم چنان نگرانی‌های کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در این زمینه بی‌پاسخ بماند

کد خبر 64975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز